بصیرت و جنگ نرم
بــــصــــیــــرتــــ و جــــنــــگــــ نــــرمــــ

تامیر پاردو، رییس جدید سازمان موساد، پس از تصدی مسوولیت جدیدش اعلا‌م کرد وظیفه اصلی او، تشدید جنگ سری با جمهوری اسلا‌می ایران و برنامه هسته‌ای آن است.

شفاف نوشت:

هفته نامه الا‌مان چاپ بیروت گزارش داد: وی تایید کرد که موساد از چند سال پیش وارد یک جنگ سری خطرناک علیه برنامه هسته‌ای ایران به لحاظ نیروی انسانی و تکنولوژیک شده است. ‌



سه شنبه 24 اسفند 1389برچسب:جنگ,جهان,سایبر, :: 21:53 ::  نويسنده : مبین اسماعیلی

پس از انتشار خبر درخواست آمریکا از توئیتر برای ارائه اطلاعات کاربران علاقمند به ویکی لیکس، این سایت افشاگر از گوگل و فیس بوک خواست تا هر درخواستی را که تا کنون واشنگتن از آنها در این رابطه داشته را منتشر کنند.

بر اساس این گزارش، ویکی لیکس از "گوگل" بزرگترین موتور جستجوگر جهان و شبکه اجتماعی اینترنتی "فیس بوک" خواسته تا اقدام به انتشار مطالبی کنند که در آنها آمریکا خواستار دریافت گزارشهای مربوط به کاربران آنها شده است.

ادامه در ادامه مطلب



ادامه مطلب ...


امروزه با  پيشرفت در زمينه هاي فن آوري  رسانه اي  و بكار گيري آنها  فرصتها و توانمنديها ي زيادي براي دولتها و حكومتها در عرصه هاي فعاليتهاي سياسي و فرهنگي و تجاري  اقتصادي داخلي و خارجي فراهم آورده است،.از جمله موضوعاتي كه هم اكنون به شكل آشكار و پنهان در گستره جهاني و سطح منطقه اي مطرح است  و ادامه دارد، استفاده از قدرت نرم، ديپلماسي فرهنگي  در عرصه جنگ نرم  به منظورحذف و تغيير ارزشها ، باورها و اعتقادات،  مردم ساير كشورها  و دولت ها و حكومت هاي مورد نظر از سوي نظام سلطه غرب بوده ، به همين منظور فرهنگ و رسانه ها محور و خط مقدم جنگ نرم قرار دارد.

 جنگ نرم براي ايجاد تغيير در ساختار سياسي و فرهنگي حكومتها و ملتها بكار مي رود ،كه در آن از سلاحهاي نظامي متعارف و غير متعارف و گشتار فيزيكي انسانها خبري نيست بلكه بيشتر  جنبه رسانه اي و نرم افزاري داشته گرچه در انتها همان اهداف جنگ سخت و نظامي دنبال مي شود، كه تفكر و انديشه جامعه  را  مورد هدف قرار مي دهد. جنگ رواني، جنگ سفيد، جنگ رسانه اي، عمليات رواني، براندازي نرم، انقلاب نرم، انقلاب مخملي، انقلاب رنگي اشكال جنگ نرم است. . زیربنای فكری آن اولین بار توسط جوزف نای به شكلی علمی مطرح شد. مهم‌ترین حوزه‌ی اعمال و تأثیرگذاری قدرت نرم بر طرف مقابل، حوزه‌ی رسانه است.

ادامه در ادامه



ادامه مطلب ...


صديقي همچنين يادآور شد: اين معجزه ، كرامت و عنايت امام زمان و تجلي ايمان مردم بود كه در روز 9 دي بدون كمترين هزينه اي بساط جنگ نرم را جمع كرد و براي هميشه در جامعه فتنه و فتنه گر منزوي شد.



ادامه مطلب ...


سرویس بین الملل ـ وزير دارايي برزيل در گفتگو با «فاينشنال تايمز» گفت: جهان در آستانه جنگ جهاني تجاري است و بايد كشورها برنامه حفظ ارزش پول ملي خود را طراحي كنند.

به گزارش «تابناک»، «گيدو مانتيگا» افزود: ما در حال كنترل افزايش پول ملي هستيم تا برنامه هاي اقتصادي باثبات تري را اجرا كنيم.

وي افزود: جنگ ارز در سراسر جهان شروع شده و اين جنگ به جنگ تجاري در سراسر جهان منجر خواهد شد.

او آمريكا و چين را بازيگران اصلي جنگ ارز در جهان معرفي كرد و افزود: آشفتگي بازار ارز در هفته گدشته در برزيل، پرو و شيلي ناشي از دخالت هاي دست نشاندگان آمريكا در بازارهاي مالي آمريكاي جنوبي است.

وزير دارايي برزيل به صندوق بين المللي پول پيشنهاد داد كه مسيرهاي اختلال در ارزش ملي ارزهاي جهان را كنترل كند و اجازه ندهد دلار آمريكا ارزش پول ملي كشورها را نابود كند.

مانتيگااز كشورهاي گروه 20 نيز خواست تا در اجلاس آينده درباره ثبات ارزش ملي ارزي كشورهاي غير عضو نيز مذاكره كنند و اجازه ندهند كشوري همچون چين بازار كالا و ارز سراسر جهان را در اختيار بگيرد.

الجزيره نيز در گزارشي نوشت: برزيل تنها كشور آمريكاي جنوبي است كه تبادلات داخلي ارزي را «ريال برزيل» انجام مي دهد و اين موضوع موجب شده كه ارزش ريال برزيل در 2 سال گذشته بيش از 39درصد افزايش اعتبار داشته و اين موضوع نگراني آمريكا را درپي داشته است.




کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس جمع‌آوری خاکریزی‌های موجود در امتداد اروندرود را تصویب کرد.

به گزارش فارس، سیدعلی موسوی‌ جرف، نماینده آبادان در مجلس گفت: وجود خاکریزهای باقی مانده از دوران جنگ تحمیلی در امتداد اروندرود باعث شده امکان استفاده از ظرفیت این رودخانه مهم و زیبا در بحث‌های مختلف گردشگری وجود نداشته باشد.

وی خاطرنشان کرد: در بازدید میدانی چند روز گذشته کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس از اروند رود یکی از مسائلی که به شکل جدی از آنان مطالبه شد و با توجه به اقدامات صورت گرفته توسط مقامات عراقی در آن سوی رودخانه، این درخواست منطقی و ضروری به نظر رسید.

موسوی‌جرف تصریح کرد: طبق توافقات و مذاکرات قبلی، صبح امروز در جلسه مشترک کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس، مدیران وزارت کشور، استاندار و نمایندگان آبادان و خرمشهر بحث جمع‌آوری خاکریزی‌های در امتداد اروندرود مطرح که با موافقت همه اعضای این کمیسیون به تصویب رسید و قرار است بحث جمع‌آوری آن از چند روز آینده رسماً آغاز شود.

نماینده مردم آبادان در مجلس شورای اسلامی همچنین در ادامه از واگذاری بحث امنیت مرز اروندرود از سپاه و ارتش به نیروی انتظامی خبر داد.



درباره وبلاگ

سلام و درود بر شما بازدی کننده گرامی عزیزان این وبلاگ چندین آدرس دارد که به آدرس اصلی یعنیbasirat-softear.loxblog.comمنتهی میشود. شما میتوانید با عضویت در سایت مارو کمک کنید!2 دقیقه وقت نمیگیره. امیدوارم که مارو از نظراتتون بی بهره نسازید. ممنون یاعلی مدد
آخرین مطالب
آرشيو وبلاگ
پيوندها

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان بصیرت و جنگ نرم و آدرس basirat-softwar.LoxBlog.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.





نويسندگان


آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 11
بازدید دیروز : 0
بازدید هفته : 34
بازدید ماه : 665
بازدید کل : 216032
تعداد مطالب : 103
تعداد نظرات : 7
تعداد آنلاین : 1