بصیرت و جنگ نرم
بــــصــــیــــرتــــ و جــــنــــگــــ نــــرمــــ

به گزارش خبرگزاري فارس از كهگيلويه، پرويز طاهري صبح امروز در همايش ناظران انتخاباتي شوراي نگهبان بخش لنده اظهار داشت: علوم روز اروپائيان برگرفته از علوم اسلامي و زائيده تفكر انديشمندان مسلمان بوده كه اروپائيان با آغشته كردن آن به بي‌ديني رنگ و بوي غربي به آن داده و امروز آن را به خورد ديگر كشورها مي‌دهند.
وي افزود: در گذشته كشور ايران با داشتن جمعيت 25 ميليون نفري، 6 ميليون شبكه نفت در روز صادر مي‌كرد ولي به دليل عياشي حكام شاهنشاهي و بي‌توجهي به مردم، محروميت و فقر در كشور موج مي‌زد.

ادامه در ادامه مطلب



ادامه مطلب ...


ه گزارش خبرگزاري فارس از مشهد، ‌محمدحسين رجبي دواني در حاشيه مراسم اختتاميه هجدهمين سالروز تأسيس كانون‌هاي فرهنگي هنري مساجد در جمع خبرنگاران اظهار داشت: دشمنان دين و اسلام همواره و در طول تاريخ بشري بصيرت مسلمانان را مورد هدف قرار داده‎اند و با نفوذ بين آنان زمينه اختلاف و تفرقه‌اندازي را فراهم مي‌سازد‌ تا به خواسته‌هاي خود برسند، بنابر‌اين بصيرت بهترين سلاح براي خنثي‌سازي نقشه‌هاي دشمنان در ميدان جنگ نرم دشمن است.
اين استاد دانشگاه ادامه داد: بصيرت و آگاهي مي‌تواند جامعه را به كمال معنويت برساند و نبود آن باعث از دست دادن فرصت‌ها مي‌شود.



ادامه مطلب ...


به گزارش خبرگزاري فارس از همدان، آيت‌الله حائري شيرازي در جلسه گردهمايي اعضاي كانون‌هاي مساجد استان همدان با عنوان همايش "مسجد سنگر است " با اشاره به موفقيت‌ها و دستاوردهاي نظام جمهوري اسلامي ايران اظهار داشت: جريانات و اتفاقات امروز در ديگر كشورهاي اسلامي جهان نشان از آن دارد كه اين كشورها به تأسي از جمهوري اسلامي در پي ايجاد كشوري مستقل و فارغ از دخالت بيگانگان هستند.



ادامه مطلب ...


به گزارش خبرنگار پارلماني خبرگزاري فارس، ستار هدايتخواه نماينده مردم بوير احمد در مجلس شوراي اسلامي امروز سه‌شنبه طي نطق ميان دستور در صحن علني مجلس اظهار داشت: پايان سال فرصت مناسبي است تا به محاسبه اعمال، نيات و عملكرد خويش به عنوان نماينده مجلس شوراي اسلامي بپردازيم و از خود بپرسيم كه آيا در طول اين سال ‌به وظيفه نمايندگي خود خوب عمل كرده‌ايم؟

ادامه در ادامه مطلب



ادامه مطلب ...


حجت الاسلام جبار جوادي در گفت‌وگو با خبرنگار ايثار و شهادت باشگاه خبري فارس «توانا»، گفت : اگر بخواهيم بحث تاثيرات راهيان نور را خوب نگاه كنيم مي‌بينيم كه الحمد‌ لله در اين فضاي نوراني كه چندين سال است توسط خود جوان‌ها به راه انداخته‌ شده فرهنگ ايثار و شهادت نهادينه شده است.
وي افزود: يكي از بالاترين اصول فرهنگي كه در اسلام نسبت به آن سفارش‌هاي زيادي شده است، بحث ايثار و جهاد و شهادت است كه با اردوهاي راهيان نور بين جوان‌ها نهادينه شده و امروز جوانان ما اين فرهنگ را در زندگي روزمره خودشان هم ساري و جاري مي‌كنند.

ادامه در ادامه مطلب



ادامه مطلب ...


خبرگزاري فارس: از نشانه‌هاي روشني كه در سخنان امام (ره) ديده مي‌شود، به‌خوبي مي‌توان دريافت كه ايشان تمايل چنداني به تشكيل نهادي در جنب شوراي نگهبان نداشتند و مايل بودند اين شورا خود با روشن‌بيني و درك واقعيات و مقتضيات زمان، مسائل را بررسي و در حل معضلات نظام كمك كند.



ادامه مطلب ...


به گزارش خبرنگار گروه «فضاي مجازي» خبرگزاري فارس، محمد اكبري‌آرمند در وبلاگ «طعم عسل» فرازي از سخنراني مقام معظم رهبري در سال 1359 و نيز دعاي ايشان براي آزادي امام موسي‌صدر آورده است:

«در اينجا لازم است من اشاره‌اي بكنم به عزيز گم‌شده مسلمانان جنوب لبنان، امام موساي صدر، كه به وسيله‌ي ايادي دشمن بزرگ و امپرياليست‌ها و عمال و مزدورانشان ربوده شده است. من در اين روز جمعه، روز جمعه‌ي آخر ماه رمضان، با اين دهان روزه و در اين اجتماع عظيمي كه شما داريد، و در اين جوّ تقدس و صفا و قدس و معنويت دعا مي‌كنم:
"پروردگارا! به حرمت محمد(ص) و آل محمد(ص)، اين فرزند خلف اسلام و اين مرد رزمنده‌ي مسلمان را به سلامت به اهلش برگردان!»
سيدعلي خامنه‌اي، نماز جمعه، 17 مرداد 1359



به گزارش خبرگزاري فارس از سنندج، حجت‌الاسلام سيدمحمد حسيني‌شاهرودي عصر روز دوشنبه در ديدار با جمعي از جوانان نخبه و برگزيده استان در حوزه‌هاي مختلف، با تأكيد بر هوشياري و دقت وافر جوانان كردستاني در مقابله با توطئه‌هاي شوم دشمنان اسلام، اظهار داشت: شناخت ابزارهاي جنگ نرم از مهم‌ترين عوامل مقابله با تمدن مفسده غربي است.
نماينده ولي فقيه در استان كردستان بيان داشت: دين اسلام جامع‌ترين و كامل‌ترين دين الهي بوده و احكام و قوانين متقن اسلامي به خوبي جوابگوي همه نيازهاي بشريت است و اين مهم جبهه غرب و توطئه‌هاي مفسده‌انگيز آنان را خنثي كرده و هرروز جبهه كفر و استكبار را مغموم‌تر مي‌كند.



ادامه مطلب ...


این روزها، این موضوع که «دفاع نامناسب بیش از حمله دشمنان ضربه می زند» در بسیاری از حوزه ها صادق بوده و برخی روندها، نشان از آن دارد که متأسفانه، لزوم سرمایه گذاری و پرداختن به برخی ضرورت ها، مورد بهره برداری شخصی یا گروهی افرادی قرار گرفته است.

به گزارش «تابناک»، یکی از مشکلات کنونی فرهنگی کشور ما، بهره برداری و موج سواری فردی و گروهی برخی در قبال دغدغه های جدی نظام است. این موج سواری که یا به قصد مشهور شدن و یا سود اقتصادی بردن از تولید آثار کاملا فصلی و مقطعی است، کم کم به رویه ای عادی و عرفی تبدیل شده است.



ادامه مطلب ...


وزير سابق فرهنگ و ارشاد اسلامي، تصريح كرد: عده‌اي که از هم اکنون براي انتخابات رياست جمهوري 3 سال بعد شال و کلاه کرده‌اند، بايد بدانند که نتيجه کليد زدن زودهنگام انتخابات در کشور، راه افتادن جنگ داخلي است.

به گزارش ايسنا، محمد حسين صفار هرندي در همايش هاديان سياسي سپاه امام سجاد(ع) هرمزگان در بندرعباس با اشاره به مقوله جنگ نرم گفت: بر خلاف تصور عده‌اي که فکر مي کنند ما در مقابل جنگ نرم حالت تدافعي و انفعالي داشته و دشمنان دست برتر دارند، بنده معتقدم که جنگ نرم يک مقوله ابتکاري از طرف ما بوده و باني آن نيز حضرت امام راحل(ره) بودند.

ادامه در ادامه مطلب



ادامه مطلب ...


تهران امروز گفت وگویی با محمد تقی رهبر رئیس فراکسیون روحانیون مجلس درباره مسائل فرهنگی داشته است .

به گزارش خبرآنلاین مهم ترین محور های این گفت وگو به این شرح است.

*مطالبه حجاب و رعایت شئونات اسلامی یک مطالبه ملی و دینی است و اگر من بیشتر از دیگران در میدان حضور دارم، به معنای آن نیست که دیگران چنین خواسته‌ای ندارند. زمانی که ما خدمت مقام معظم رهبری رسیدیم، ایشان هم از این وضعیت ناراضی بودند.



ادامه مطلب ...


سرویس بین الملل ـ «آموس یلدین»، رئیس بخش اطلاعات نظامی ارتش رژیم صهیونیستی گفت: باید بپذیریم که جنگ آینده اسرائیل، جنگ سرنوشت ساز است، زیرا ما باید با ایران، سوریه، حزب الله لبنان و حماس فلسطین وارد جنگ شویم.

به گزارش «تابناک»، رئیس بخش اطلاعات نظامی ارتش رژیم صهیونیستی با طرح موضوع بالا همچنین مدعی شد: ایران هم اکنون به توان ساخت جنگ افزار هسته ای دست پیدا کرده و می تواند یک بمب هسته ای قدرتمند را بسازد و به زودی دومین بمب را نیز خواهد ساخت، سوریه توان نظامی خود در سه سال گذشته را دو برابر کرده، حزب الله نیز به موشک های دوربرد و میان برد دسترسی پیدا کرده  و حماس بیش از پیش قدرتمند شده که جرأت جنگ با ما را پیدا کرده و تهدید جدی برای «تل آویو» است؛ در چنین شرایطی اسرائیل باید در چند جبهه وارد جنگ شود.

در همین باره، روزنامه صهیونیستی «یدیعوت آحارنوت» به نقل از «یلدین» افزود: اما نیروهای هوایی اسرائیل می تواند همه دشمنان را نابود و جبهه های جنگ را فتح کند و پیروز شود!

بر پایه این گزارش، روز گذشته نیز «شائول موفاز»، وزیر جنگ پیشین رژیم صهیونیستی و از مقامات ارشد نظامی این رژیم در اظهاراتی گفته بود: خاورمیانه شاهد جنگی خونین در آینده نزدیک خواهد بود.

او در ادامه افزوده بود: سکوت و آرامشی که هم اکنون با نوار غزه و حزب الله لبنان شاهد آن هستیم، سکوت و ثباتی غیر واقعی است. جنگ آینده جنگی خونین خواهد بود که از جنگ های گذشته بسیار دردناک تر می شود.



ادامه مطلب ...


"گدمين " رئيس راديو آزادي ضمن تأكيد بر اينكه طردشدگان ايراني همپيمانان طبيعي آمريكا هستند، گفت كه مأموريت راديو فردا تماس با ايرانياني است كه از سوي رژيم حذف شده يا تحت پيگرد قرار گرفته‌اند.

به گزارش خبرگزاري فارس، نشريه "فارين سرويس ژورنال " در مقاله‌اي به بررسي رسانه‌هاي تحت حمايت آمريكا كه عليه ايران برنامه تهيه و پخش مي‌كنند، پرداخته است.

در بخشي از اين مقاله به نقل از آقاي "جفري گدمين " (Gedmin) رئيس راديو آزادي آمده است: قرار نيست راديو فردا بازوي سخن‌پراكني جنبش سبز باشد اما ماموريت راديو فردا تماس با ايرانياني است كه از سوي رژيم حذف شده يا تحت پيگرد قرار گرفته‌اند.

ادامه در ادامه مطلب



ادامه مطلب ...


يك عضو كميسيون امنيت ملي و سياست خارجي مجلس از لغو قطعي سفر ملك عبدالله دوم به تهران خبر داد.

به گزارش فارس،‌محمود احمدي بيغش عضو كميسيون امنيت ملي و سياست خارجي مجلس شوراي اسلامي از لغو سفر پادشاه اردن به تهران خبر داد و گفت: اين سفر به دليل اعتراض‌هاي شديد مردمي و مخالفت نهادهاي تصميم‌گير لغو شد.

وي با بيان اينكه جمهوري اسلامي ايران طبق مباني انقلاب اسلامي از ملت‌هاي آزاده و قيام‌هاي مردم منطقه دفاع مي‌كند، افزود: سفر ملك عبدالله مي‌توانست سرنگوني حكومت ديكتاتوري اردن را به تأخير بيندازد كه الحمدلله اين سفر لغو شده است.




سه شنبه 24 اسفند 1389برچسب:9,دی,عاشورا,قدرت,نرم, :: 22:16 ::  نويسنده : مبین اسماعیلی

مهدي عليخاني صدر در سلسله نشستهاي تخصصي بررسي و تبيين حماسه 9 دي در وزارت كشور گفت : براي بررسي و تبيين كارشناسي حادثه عظيم 9دي88، بايد ابتدا نگاهي هرچند گذرا به واقعه جانگداز و درس آموز عاشوراي سال 61هجري داشته باشيم.

به گزارش پايگاه اطلاع رساني وزارت كشور، مشاور وزير كشور با تأكيد براينكه "حسين(ع) كشته جنگ نرم شد"،افزود: سلسله حوادثي ظرف نيم قرن از رحلت پيامبر(ص) ما را به حادثه عاشورا مي‌رساند كه در فرآيندي نرم و آرام به وقوع مي پيوندد همانهايي كه در روز غدير بخٍ بخٍ ياعلي مي‌گويند بعدها سقيفه را رقم زدند و اين در يك پارادايم نرم بدون كاربرد خشونت صورت مي‌گيرد.



ادامه مطلب ...


خشم اسرائیل از نمایش یک فیلم در سازمان ملل

دولت اسرائیل به نمایش یک فیلم سینمایی در مقر سازمان ملل متحد در نیویورک اعتراض کرد.

فیلم سینمایی "میرال" به کارگردانی جولین اشنابل، سینماگر امریکایی، شامگاه دوشنبه (۱۴ مارس) در تالار مجمع عمومی سازمان ملل به نمایش در آمد.

این اولین نمایش فیلم "میرال" در ایالات متحده به شمار می‌رود. دولت اسرائیل این فیلم سینمایی را دارای اثر "ضدیهودی" دانسته است.

گفته می‌شود که فیلم "میرال" فاجعه جنگ ۱۹۴۸ و اشغال فلسطین را از دیدگاهی ضداسرائیلی تصویر کرده است.

هیئت نمایندگی اسرائیل در سازمان ملل متحد در بیانیه‌ای به نمایش فیلم "میرال" اعتراض کرد.

در بیانیه رسمی نمایندگی اسرائیل، نمایش فیلم "میرال" در مقر سازمان ملل "حرکت آشکار سیاسی و جانبدارانه" خوانده شده است.

ژان ویکتور نکولو، ازسخنگویان سازمان ملل متحد، گفته است که نمایش فیلم "میرال" در مقر مجمع عمومی، از نظر سازمان ملل هیچ معنای سیاسی خاصی ندارد.

ادامه در ادامه مطلب



ادامه مطلب ...


مصطفی کواکبیان
 

نماینده مردم سمنان در مجلس شورای اسلامی، هتاکی‌ها و فحاشی‌های افراطیون را مخالف اندیشه‌های ولایت فقیه و رهبر معظم انقلاب دانست و خواستار پررنگ شدن نقش ریاست مجلس خبرگان در کنار زدن و طرد کردن هتاکان شد.

به گزارش ايلنا، مصطفی کواکبیان در نطق میان دستور خود در صحن علنی امروز مجلس اظهار داشت: سخنان رهبر معظم انقلاب باید آویزه گوش هتاکان و فحاشان شود و آنها با هدایت‌گری و نصایح مقام معظم رهبری در سال جدید دست از هتاکی بردارند و به ارزش‌های اسلامی برگردند.

ادامه در ادامه مطلب



ادامه مطلب ...


سرویس بین الملل ـ «القدس العربي» در يادداشتي به نقل از رسانه های صهیونیستی نوشت: چند ماه پيش، با ظهور ويروس «استاكس نت» و ادعای آلوده شدن سيستم هاي الكترونيكي پايگاه هاي اتمي ايران، عملا جنگ الكترونيكي عليه ايران آغاز شد، ولی اخبار سرنگوني هواپيماهاي بدون سرنشين آمريكا در فضاي بیرون از فضاي ايران به دست سپاه پاسداران، خليج فارس به صحنه جنگ الكترونيک ايران و آمريكا تبديل شده است.

ادامه در ادامه مطلب



ادامه مطلب ...


تامیر پاردو، رییس جدید سازمان موساد، پس از تصدی مسوولیت جدیدش اعلا‌م کرد وظیفه اصلی او، تشدید جنگ سری با جمهوری اسلا‌می ایران و برنامه هسته‌ای آن است.

شفاف نوشت:

هفته نامه الا‌مان چاپ بیروت گزارش داد: وی تایید کرد که موساد از چند سال پیش وارد یک جنگ سری خطرناک علیه برنامه هسته‌ای ایران به لحاظ نیروی انسانی و تکنولوژیک شده است. ‌



سه شنبه 24 اسفند 1389برچسب:جنگ,جهان,سایبر, :: 21:53 ::  نويسنده : مبین اسماعیلی

پس از انتشار خبر درخواست آمریکا از توئیتر برای ارائه اطلاعات کاربران علاقمند به ویکی لیکس، این سایت افشاگر از گوگل و فیس بوک خواست تا هر درخواستی را که تا کنون واشنگتن از آنها در این رابطه داشته را منتشر کنند.

بر اساس این گزارش، ویکی لیکس از "گوگل" بزرگترین موتور جستجوگر جهان و شبکه اجتماعی اینترنتی "فیس بوک" خواسته تا اقدام به انتشار مطالبی کنند که در آنها آمریکا خواستار دریافت گزارشهای مربوط به کاربران آنها شده است.

ادامه در ادامه مطلب



ادامه مطلب ...


امروزه با  پيشرفت در زمينه هاي فن آوري  رسانه اي  و بكار گيري آنها  فرصتها و توانمنديها ي زيادي براي دولتها و حكومتها در عرصه هاي فعاليتهاي سياسي و فرهنگي و تجاري  اقتصادي داخلي و خارجي فراهم آورده است،.از جمله موضوعاتي كه هم اكنون به شكل آشكار و پنهان در گستره جهاني و سطح منطقه اي مطرح است  و ادامه دارد، استفاده از قدرت نرم، ديپلماسي فرهنگي  در عرصه جنگ نرم  به منظورحذف و تغيير ارزشها ، باورها و اعتقادات،  مردم ساير كشورها  و دولت ها و حكومت هاي مورد نظر از سوي نظام سلطه غرب بوده ، به همين منظور فرهنگ و رسانه ها محور و خط مقدم جنگ نرم قرار دارد.

 جنگ نرم براي ايجاد تغيير در ساختار سياسي و فرهنگي حكومتها و ملتها بكار مي رود ،كه در آن از سلاحهاي نظامي متعارف و غير متعارف و گشتار فيزيكي انسانها خبري نيست بلكه بيشتر  جنبه رسانه اي و نرم افزاري داشته گرچه در انتها همان اهداف جنگ سخت و نظامي دنبال مي شود، كه تفكر و انديشه جامعه  را  مورد هدف قرار مي دهد. جنگ رواني، جنگ سفيد، جنگ رسانه اي، عمليات رواني، براندازي نرم، انقلاب نرم، انقلاب مخملي، انقلاب رنگي اشكال جنگ نرم است. . زیربنای فكری آن اولین بار توسط جوزف نای به شكلی علمی مطرح شد. مهم‌ترین حوزه‌ی اعمال و تأثیرگذاری قدرت نرم بر طرف مقابل، حوزه‌ی رسانه است.

ادامه در ادامه



ادامه مطلب ...


سرویس بین الملل ـ وزير دارايي برزيل در گفتگو با «فاينشنال تايمز» گفت: جهان در آستانه جنگ جهاني تجاري است و بايد كشورها برنامه حفظ ارزش پول ملي خود را طراحي كنند.

به گزارش «تابناک»، «گيدو مانتيگا» افزود: ما در حال كنترل افزايش پول ملي هستيم تا برنامه هاي اقتصادي باثبات تري را اجرا كنيم.

وي افزود: جنگ ارز در سراسر جهان شروع شده و اين جنگ به جنگ تجاري در سراسر جهان منجر خواهد شد.

او آمريكا و چين را بازيگران اصلي جنگ ارز در جهان معرفي كرد و افزود: آشفتگي بازار ارز در هفته گدشته در برزيل، پرو و شيلي ناشي از دخالت هاي دست نشاندگان آمريكا در بازارهاي مالي آمريكاي جنوبي است.

وزير دارايي برزيل به صندوق بين المللي پول پيشنهاد داد كه مسيرهاي اختلال در ارزش ملي ارزهاي جهان را كنترل كند و اجازه ندهد دلار آمريكا ارزش پول ملي كشورها را نابود كند.

مانتيگااز كشورهاي گروه 20 نيز خواست تا در اجلاس آينده درباره ثبات ارزش ملي ارزي كشورهاي غير عضو نيز مذاكره كنند و اجازه ندهند كشوري همچون چين بازار كالا و ارز سراسر جهان را در اختيار بگيرد.

الجزيره نيز در گزارشي نوشت: برزيل تنها كشور آمريكاي جنوبي است كه تبادلات داخلي ارزي را «ريال برزيل» انجام مي دهد و اين موضوع موجب شده كه ارزش ريال برزيل در 2 سال گذشته بيش از 39درصد افزايش اعتبار داشته و اين موضوع نگراني آمريكا را درپي داشته است.




صديقي همچنين يادآور شد: اين معجزه ، كرامت و عنايت امام زمان و تجلي ايمان مردم بود كه در روز 9 دي بدون كمترين هزينه اي بساط جنگ نرم را جمع كرد و براي هميشه در جامعه فتنه و فتنه گر منزوي شد.



ادامه مطلب ...


کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس جمع‌آوری خاکریزی‌های موجود در امتداد اروندرود را تصویب کرد.

به گزارش فارس، سیدعلی موسوی‌ جرف، نماینده آبادان در مجلس گفت: وجود خاکریزهای باقی مانده از دوران جنگ تحمیلی در امتداد اروندرود باعث شده امکان استفاده از ظرفیت این رودخانه مهم و زیبا در بحث‌های مختلف گردشگری وجود نداشته باشد.

وی خاطرنشان کرد: در بازدید میدانی چند روز گذشته کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس از اروند رود یکی از مسائلی که به شکل جدی از آنان مطالبه شد و با توجه به اقدامات صورت گرفته توسط مقامات عراقی در آن سوی رودخانه، این درخواست منطقی و ضروری به نظر رسید.

موسوی‌جرف تصریح کرد: طبق توافقات و مذاکرات قبلی، صبح امروز در جلسه مشترک کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس، مدیران وزارت کشور، استاندار و نمایندگان آبادان و خرمشهر بحث جمع‌آوری خاکریزی‌های در امتداد اروندرود مطرح که با موافقت همه اعضای این کمیسیون به تصویب رسید و قرار است بحث جمع‌آوری آن از چند روز آینده رسماً آغاز شود.

نماینده مردم آبادان در مجلس شورای اسلامی همچنین در ادامه از واگذاری بحث امنیت مرز اروندرود از سپاه و ارتش به نیروی انتظامی خبر داد.



همچنین خبر خوشی که می توانم به همه مردم ایران بدهم این است که به زودی قرارگاه جنگ سایبری جمهوری اسلامی ایران در زیرمجموعه سازمان پدافند غیرعامل کشور راه اندازی شده و با قدرت فراوان در مسایل اینترنتی و جنگ سایبری با دشمنان مقابله خواهد کرد.




ادامه مطلب ...


يكي از كاربران تويتر خطاب به هموطنان ليبي خود گفت : فرزندان عمرمختار كجايند ؟ فرزندان انقلابيون بزرگ كجايند ؟ مرگ سرنوشت تمامي انسان هاست زود يا دير ، مرگ با عزت و سرافرازي را بپذيريد تا در دنيا و آخرت پيروز باشيد.

كاربران تويتر و فيس بوك در كشورهاي عربي به يكديگر اطلاع داده اند كه رژیم اسرائيل درحال اعزام نيرو به كشورهايشان براي كمك به ديكتاتورها هستند. اين اطلاعات را كاربران تويتر در ليبي و بحرين به اطلاع يكديگر رسانده اند.



ادامه مطلب ...


خبرگزاري موج - دبير كل حزب موتلفه اسلامي گفت: جنگ نرم مهمترين چالش جمهوري اسلامي در آغاز دهه چهارم انقلاب است.

به گزارش موج به نقل از روابط عمومي حزب موتلفه اسلامي، محمد نبي حبيبي دبير كل حزب موتلفه اسلامي كه در پايان نشست دبيران اين حزب سخن مي‌گفت، با اشاره به حوادث ناگوار قبل و بعد از انتخابات رياست جمهوري دوره دهم اظهار داشت: كسي كه كمترين فهم سياسي از رفتار دشمنان نظام داشته باشد مي‌داند كه آنها مشغول سربازگيري در جامعه ما براي مديريت جنگ نرم عليه انقلاب هستند.
حبيبي افزود: حوزه تكنوكرات‌ها، بوروكراتها، اصحاب رسانه و دانشگاهيان چهار حوزه‌اي هستند كه دشمن طمع دارد و سربازگيري را در اين حوزه‌ها دنبال مي‌كند.

ادامه در ادامه مطلب



ادامه مطلب ...


معاون فرهنگی و تبلیغات دفاعی ستاد كل ضمن بر شمردن خطرات جنگ نرم و دیر هوشیار شدن كشور نسبت به این موضوع گفت: این جنگ دارای ابعاد و زوایای پیچیده‌ای است و تلفات این جنگ بر خلاف جنگ سخت، میلیونی است.
آفتاب: معاون فرهنگی و تبلیغات دفاعی ستاد كل ضمن بر شمردن خطرات جنگ نرم و دیر هوشیار شدن كشور نسبت به این موضوع گفت: این جنگ دارای ابعاد و زوایای پیچیده‌ای است و تلفات این جنگ بر خلاف جنگ سخت، میلیونی است. 

سردار سید مسعود جزایری افزود: سال‌هاست كه در عرصه جنگ نرم دشمن هستیم ولی متاسفانه نسبت به این جنگ دیر هوشیار شدیم، این جنگ دارای ابعاد و زوایای پیچیده‌ای است و تلفات این جنگ بر خلاف جنگ سخت، میلیونی است.
 
وی با اشاره به جامعه امیدوار و جوانان با نشاط مورد تاكید مقام معظم رهبری گفت: جامعه نا امید، آینده‌ای هم نخواهد داشت و برای همین دشمن در این زمینه بسیار فعالیت می‌كند. 

سردار جزایری با بیان اینكه فرماندهی معظم كل قوا از مناسبت‌های كلیشه‌ای و كارهای تكراری نگران هستند، خاطر نشان كرد: باید زمینه تفكر و اندیشیدن و كار كارشناسی و اتاق فكر در كارها صورت پذیرد.




اصفهان - خبرگزاری مهر: معاون آموزش و پژوهش ستاد عالی کانونهای فرهنگی هنری مساجد کشور گفت: مساجد در جنگ نرم برای دشمن مرکز اصلی است از این رو پاسداری از این مراکز اصلی وظیفه خطیری است که بر عهده مدیران مسئول و روحانیون مساجد گذاشته شده است.

به گزارش خبرنگار مهر اصفهان، محمدرضا جعفری ظهر پنجشنبه در مراسم گرامیداشت سالروز تاسیس کانونهای فرهنگی هنری مساجد اصفهان افزود: رویکرد اصلی ستاد عالی کانونهای فرهنگی هنری مساجد با توجه به این موضوع که در دهه پیشرفت و عدالت هستیم، توجه ویژه ه روستاها و مراکز محروم است.

وی در امه سخنان خود اظهار داشت: اصلی ترین وظیفه کانونهای فرهنگی هنری مساجد تربیت نیروهای مسجدی است که این افتخار برای ایران بس که اهدافی را که کشورهای اسلامی امروز به آن رسیده است، 32 سال پیش با موفقیت تحقق بخشید.

ادامه در ادامه



ادامه مطلب ...


 

سال گذشته مبلغ 20 میلیون دلار را به منظور «مقابله با جنگ نرم علیه اقدامات بیگانگان بویژه آمریکا در ایران» به تصویب مجلس رسید
آفتاب: خبرآنلاین نوشت: سال گذشته مبلغ 20 میلیون دلار را به منظور «مقابله با جنگ نرم علیه اقدامات بیگانگان بویژه آمریکا در ایران» به تصویب مجلس رسید. 

اگرچه دولت در لایحه بودجه سال 89، چنین ردیفی را اختصاص نداده بود اما نمایندگان مجلس به استناد حوادث پس از انتخابات ریاست‌جمهوری 88، تخصیص چنین بودجه​ای را الزامی دید.

ادامه در ادامه



ادامه مطلب ...


به نظر می‌رشد تنها راه مقابله با موج جدید تهاجم تلویزیونی، شکستن انحصار در تلویزیون و گشودن مسیر حضور بخش خصوصی و مردمی در این عرصه است تا پتانسیل و ظرفیت نامحدودی به ظرفیت محدود صدا و سیما برای تولید و پخش برنامه‌ها اضافه شود.

 

آفتاب: آینده نوشت: چرا یک شبکه محدود تلویزیونی با تعداد پرسنل انگشت‌شمار می‌تواند در برابر شبکه‌های تلویزیونی سازمان عریض و طویل صدا و سیما با بیش از 30 هزار پرسنل و بودجه سالیانه 500 میلیارد تومانی عرض اندام کند؟

ادامه در ادامه



ادامه مطلب ...


زد - خبرگزاری مهر: مدیرکل کانونهای تخصصی ستاد عالی کانونهای مساجد کشور گفت: کانونهای فرهنگی مساجد منسجم ‌ترین و معتقدترین شبکه فرهنگی کشور برای مقابله با جنگ نرم دشمن هستند.

حجت ‌الاسلام علی ملانوری در حاشیه مراسم هجدهمین سالروز تاسیس ستاد عالی کانونهای مساجد در گفتگو با خبرنگار مهر در یزد اظهار داشت: با وجود حضور بیش از یک و نیم میلیون نوجوان و جوان در کانون‌ های مساجد کشور، این جمعیت با آموزش‌ های لازم در مسیر بصیرت ‌افزایی و تعمیق اعتقادات دینی به نیروهای موثری برای مقابله با جنگ نرم دشمن تبدیل خواهند شد.

 

 

ادامه در ادامه

 



ادامه مطلب ...


ساری - خبرگزاری مهر: استاندارمازندران، ترویج فرهنگ ایثار و شهادت به منظور الگوگیری نسل جوان جامعه از ایثارگیریهای شهدای انقلاب و جنگ تحمیلی برای مقابله با جنگ نرم دشمنان را ضروری خواند.

به گزارش خبرنگار مهر در آمل، سید علی اکبرطاهایی عصر پنجشنبه در یادواره شهدای روستای کمانگرکلا دابوی شهرستان آمل گفت: هم اکنون بسیاری از جوانان نسل فعلی جامعه، اطلاع کمی از ایثارگری های شهدای انقلاب و جنگ تحمیلی دارند که ضروری است در یادواره های شهداء دست نوشته ها و وصیت نامه های آنان بازگو شود.

وی افزود: امروز نسل جوان جامعه، بیشتر از هر زمان دیگری تشنه سیره شهدا است.

ادامه در ادامه مطلب



ادامه مطلب ...


سمنان - خبرگزاری مهر: استاندار سمنان گفت: امروز جنگ نرم به اندازه طول تاریخ فتنه انگیز است و ریشه این فتنه و فتنه گران در مساجد از بین می رود.

به گزارش خبرنگار مهر در سمنان، عباس رهی شامگاه چهارشنبه در آیین تجلیل از فعالان کانون های مساجد استان سمنان در سالن تئاتر شهر سمنان گفت: برای تربیت و تعلیم انسان ها بهتر از مسجد پیدا نمی شود و خداوند مساجد را برای انسان سازی قرار داده است.

وی با بیان اینکه مسجد مدرسه معارف زلال الهی است، گفت: مسجد ظرف معارف الهی است و هرچه خداوند از ما می خواهد را می توانیم در مسجد پیدا کنیم.

استاندار سمنان اضافه کرد: در پیری هرکس ممکن است به فکر اصلاح خود باشد و به مسجد روی بیاورد اما خوشا به حال جوانانی که در جوانی راه درست را انتخاب کردند و راه خود را در زمان خوبی انتخاب کردند.

ادامه در ادامه مطلب



ادامه مطلب ...


سمنان - خبرگزاری مهر: استاندار سمنان گفت: امروز جنگ نرم به اندازه طول تاریخ فتنه انگیز است و ریشه این فتنه و فتنه گران در مساجد از بین می رود.

به گزارش خبرنگار مهر در سمنان، عباس رهی شامگاه چهارشنبه در آیین تجلیل از فعالان کانون های مساجد استان سمنان در سالن تئاتر شهر سمنان گفت: برای تربیت و تعلیم انسان ها بهتر از مسجد پیدا نمی شود و خداوند مساجد را برای انسان سازی قرار داده است.

وی با بیان اینکه مسجد مدرسه معارف زلال الهی است، گفت: مسجد ظرف معارف الهی است و هرچه خداوند از ما می خواهد را می توانیم در مسجد پیدا کنیم.

استاندار سمنان اضافه کرد: در پیری هرکس ممکن است به فکر اصلاح خود باشد و به مسجد روی بیاورد اما خوشا به حال جوانانی که در جوانی راه درست را انتخاب کردند و راه خود را در زمان خوبی انتخاب کردند.

ادامه در ادامه مطلب



ادامه مطلب ...


جانشین رئیس سازمان بسیج مستضعفین با بیان اینکه عرصه جنگ سایبری دوسویه است گفت: همانطور که به ما هجمه سایبری می شود لشگر سایبری ما هم که شامل متخصصینی از بسیج اساتید، دانشجویی، طلاب و بسیج خواهران است به سایتهای دشمن هجمه وارد می کنند.

سردار سرتیپ پاسدارعلی فضلی در گفتگو با خبرنگار مهر، در خصوص فعالیت این سازمان در مقابله با تهدیدات سایبری، اظهارداشت: رویکرد سازمان بسیج مقابله با جنگ نرم، عمق بخشی داخلی  و همچنین سازماندهی ارتش دهها میلیونی است.

وی با تاکید براینکه بسیجیان در حوزه های مختلفی از جمله حوزه فرهنگی و سازندگی ورود جدی داشته اند، گفت: بسیجیان دریادل در عرصه دفاع و حفظ امنیت کشور نیزنقش بسزایی را در طول تاریخ انقلاب و بویژه در مقاطع اخیر برعهده داشته است.

جانشین رئیس سازمان بسیج مستضعفین با بیان اینکه معاونت فن آوری واطلاعات سازمان بسیج در حوزه سایبر و  مقابله با جنگ نرم گامهای اساسی را برداشته است، عنوان کرد: در حوزه سایبر ما بدون اتکا به توان بسیجیان قادر به رصد کردن و مقابله جدی با دشمنانمان نبودیم.

وی با تاکید براینکه هیچ دفاعی بدون هجمه معنا ندارد، گفت: با توجه به اینکه عرصه جنگ بویژه جنگ سایبری دوطرفه است بنابراین دفاعی موفق است که هجمه ای توام با فکر، اندیشه و برنامه داشته باشد.

سردار فضلی تصریح کرد: درحقیقت همانطور که در حوزه سایبری به ما هجمه وارد می شود لشگر سایبری ما هم که شامل متخصصینی از بسیج اساتید، بسیج دانشجویی، بسیج طلاب و حتی بسیج خواهران است به سایتهای دشمن هجمه وارد می کنند.

گفتنی است، سردار سرلشگر محمدعلی جعفری فرمانده کل سپاه پاسداران پیش از این در خصوص فعالیت ارتش سایبری در مقابله با دشمنان گفته بود که ‏با توجه‎ ‎به ‏اتصال‌ سپاه به بسیج و نیروهای انقلاب هیچگونه محدودیتی در رابطه با تعداد‎ ‎نیروهای متخصص در ‏زمینه جنگ ‏سایبری نداریم‎ و علت موفقیت سپاه در عرصه جنگ سایبری هم استفاده از متخصصین بسیجی است.
 


 امانت داری و اخلاق مداری

استفاده از این خبر فقط با ذکر منبع  "خبرگزاری مهر"  مجاز است.




جانشین رئیس سازمان بسیج مستضعفین با بیان اینکه عرصه جنگ سایبری دوسویه است گفت: همانطور که به ما هجمه سایبری می شود لشگر سایبری ما هم که شامل متخصصینی از بسیج اساتید، دانشجویی، طلاب و بسیج خواهران است به سایتهای دشمن هجمه وارد می کنند.

سردار سرتیپ پاسدارعلی فضلی در گفتگو با خبرنگار مهر، در خصوص فعالیت این سازمان در مقابله با تهدیدات سایبری، اظهارداشت: رویکرد سازمان بسیج مقابله با جنگ نرم، عمق بخشی داخلی  و همچنین سازماندهی ارتش دهها میلیونی است.

وی با تاکید براینکه بسیجیان در حوزه های مختلفی از جمله حوزه فرهنگی و سازندگی ورود جدی داشته اند، گفت: بسیجیان دریادل در عرصه دفاع و حفظ امنیت کشور نیزنقش بسزایی را در طول تاریخ انقلاب و بویژه در مقاطع اخیر برعهده داشته است.

جانشین رئیس سازمان بسیج مستضعفین با بیان اینکه معاونت فن آوری واطلاعات سازمان بسیج در حوزه سایبر و  مقابله با جنگ نرم گامهای اساسی را برداشته است، عنوان کرد: در حوزه سایبر ما بدون اتکا به توان بسیجیان قادر به رصد کردن و مقابله جدی با دشمنانمان نبودیم.

وی با تاکید براینکه هیچ دفاعی بدون هجمه معنا ندارد، گفت: با توجه به اینکه عرصه جنگ بویژه جنگ سایبری دوطرفه است بنابراین دفاعی موفق است که هجمه ای توام با فکر، اندیشه و برنامه داشته باشد.

سردار فضلی تصریح کرد: درحقیقت همانطور که در حوزه سایبری به ما هجمه وارد می شود لشگر سایبری ما هم که شامل متخصصینی از بسیج اساتید، بسیج دانشجویی، بسیج طلاب و حتی بسیج خواهران است به سایتهای دشمن هجمه وارد می کنند.

گفتنی است، سردار سرلشگر محمدعلی جعفری فرمانده کل سپاه پاسداران پیش از این در خصوص فعالیت ارتش سایبری در مقابله با دشمنان گفته بود که ‏با توجه‎ ‎به ‏اتصال‌ سپاه به بسیج و نیروهای انقلاب هیچگونه محدودیتی در رابطه با تعداد‎ ‎نیروهای متخصص در ‏زمینه جنگ ‏سایبری نداریم‎ و علت موفقیت سپاه در عرصه جنگ سایبری هم استفاده از متخصصین بسیجی است.
 


 امانت داری و اخلاق مداری

استفاده از این خبر فقط با ذکر منبع  "خبرگزاری مهر"  مجاز است.




قدرت نمایی رسانه‌های داخلی در مقابله با هجمه خبری جنگ نرم، پرهیز از انحراف و یا جو زدگی رسانه‌های داخلی در مقابله با بحران‌های زودگذر و موضع‌گیری و اقدام به موقع و یکپارچه در مقابله با جنگ نرم از وظایف مهم رسانه‌ها می‌باشد.

ادامه در ادامه



ادامه مطلب ...


معني فتنه

فتنه از كلمه فتن است كه به معناي داخل ساختن طلا در آتش و ذوب ساختن آن است تا ناخاصلي هاي آن جدا شود بنا بر اين فتنه به معناي بر پا ساختن آتش است كه به دليل



ادامه مطلب ...


امروز جمهورى اسلامى و نظام اسلامى با يك جنگ عظيمى مواجه است، ليكن جنگ نرم - كه ديدم همين تعبير «جنگ نرم» توى صحبتهاى شما جوانها هست و الحمدللَّه به اين نكات توجه داريد؛ اين خيلى براى ما مايه‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ى خوشحالى است - خوب، حالا در جنگ نرم، چه كسانى بايد ميدان بيايند؟ قدر مسلّم نخبگان فكرى‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌اند. يعنى شما افسران جوانِ جبهه‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ى مقابله‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ى با جنگ نرميد.

اينى كه چه كار بايد بكنيد، چه جورى بايد عمل كنيد، چه جورى بايد تبيين كنيد، اينها چيزهائى نيست كه من بيايم فهرست كنم، بگويم آقا اين عمل را انجام بدهيد، اين عمل را انجام ندهيد؛ اينها كارهائى است كه خود شماها بايد در مجامع اصلى‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌تان، فكرى‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌تان، در اتاقهاى فكرتان بنشينيد، راهكارها را پيدا كنيد؛ ليكن هدف مشخص است: هدف، دفاع از نظام اسلامى و جمهورى اسلامى است در مقابله‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ى با يك حركت همه‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌جانبه‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ى متكى به زور و تزوير و پول و امكانات عظيم پيشرفته‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ى علمىِ رسانه‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌اى. بايد با اين جريان شيطانىِ خطرناك مقابله شود.



درباره وبلاگ

سلام و درود بر شما بازدی کننده گرامی عزیزان این وبلاگ چندین آدرس دارد که به آدرس اصلی یعنیbasirat-softear.loxblog.comمنتهی میشود. شما میتوانید با عضویت در سایت مارو کمک کنید!2 دقیقه وقت نمیگیره. امیدوارم که مارو از نظراتتون بی بهره نسازید. ممنون یاعلی مدد
آخرین مطالب
آرشيو وبلاگ
پيوندها

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان بصیرت و جنگ نرم و آدرس basirat-softwar.LoxBlog.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.





نويسندگان


آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 1
بازدید دیروز : 0
بازدید هفته : 13
بازدید ماه : 1833
بازدید کل : 217866
تعداد مطالب : 103
تعداد نظرات : 7
تعداد آنلاین : 1