بصیرت و جنگ نرم
بــــصــــیــــرتــــ و جــــنــــگــــ نــــرمــــ
شنبه 30 بهمن 1389برچسب:9,دستاورد,نهم,دی,ماه,88, :: 17:55 ::  نويسنده : مبین اسماعیلی

سنندج - خبرگزاری مهر: حماسه نهم دی ماه و حضور عاشورایی مردم حماسه ساز و ولایتمدار ایران اسلامی در راهپیمایی 9 دی ماه 1388 نقطه عطفی در تاریخ انقلاب و برگ زریّن دیگری در افتخارات مرد و زن ایرانی به حساب می آید.

حماسه 9 دی نماد عزّت، استقلال و بصیرت مردمی است که تا پای جان برای حفظ اصول اسلام و آرمان‌های انقلاب ایستاده اند و با صدای رسا اعلام کردند که اگر دشمن در برابر دین آنها بایستد در برابرتمام دنیای آنها خواهند ایستاد.

هر چند تحلیل واقع بینانه و احصاء دستاوردها و ارمغان های این حماسه بزرگ نیازمند فرصت و دقت بیشتری است، اما در این مختصر به 9 دستاورد مهم حماسه بزرگ نهم دی 88 پرداخته می شود.

1. انقلاب اسلامی انقلابی عاشورایی است، انقلابی برگرفته از مطالبات دینی، شعارهای معنوی و شعورهای متأثر از دینداری و دغدغه های اخلاقی، انقلابی که با الهام از نهضت خونین حسینی و به رهبری مردی از تبار پاکان، سلاله رسول الله(ص)، بزرگ مرجع عالیقدر، حضرت امام خمینی (ره) آغاز شد و با همان مطالبات، شعارها و شعورها پیروز گشت و استمرار پیدا کرد. حضور حماسی مردم در راهپیمایی 9 دی سال 88 یک بار دیگر خاستگاه عاشورایی و ماهیت معنوی انقلاب را یادآور شد و پس از 30 سال به جهانیان و عوامل بی‌خرد و کم فهم دشمن و فتنه گران داخلی و خارجی ثابت کرد که هنوز هم انقلاب و مردم انقلابی، خون حسین، پیام ‌حسین و مرام را حسین (ع) در بند بند وجود و لحظه لحظه عمر خویش حفظ نموده و هر لحظه که احساس وظیفه کنند با همان شور حسینی به میدان آمده و توطئه دشمن و فتنه فتنه گران را به خودشان بر می گردانند.
 
2. ولایت فقیه رکن رکین و عمود خیمه انقلاب است، مردم در طی سالهای انقلاب جایگاه رفیع و نقش کلیدی ولی فقیه را در هدایت سکان انقلاب در امواج سهمگین و طوفان ‌های مهیب بارها و بارها تجربه کرده اند، آنان به درستی تضعیف جایگاه ولایت فقیه را تضعیف ولایت معصومین (ع) و اطاعت از ولی امر را اطاعت از خدا، رسول خدا و ائمه (ع) می دانند و بدان پایبندند، عشق به ولایت عشق به خداست و عشق به خدا کلید سعادت دنیا و آخرت است. فتنه گران به زعم خود پنداشتند با جوسازی، بی خردی، غوغاسالاری و اتهام تقلب نسبت به انتخابات و جسارت به مقام شامخ ولایت به اهداف پلید خود خواهند رسید اما آنچه اتفاق افتاد زلزله مهیبی بود که در کانون ‌اصلی فتنه گران واقع شد و مردم ولایتمدار در یوم الله 9 دی با بیعت مجدد با رهبر معظم انقلاب حضرت آیت الله خامنه ای و آرمان های امام راحل (ره) گور فتنه و فتنه گران را کندند و آنان را به زباله دانی تاریخ فرستادند. حماسه نهم دی خط بطلانی شد بر پندارهای غلط و خیالهای باطل کسانی که تصور می کردند که رهبری از پشتوانه مردمی برخوردار نیست و با همین توهم تمام توان خود را در شکستن خیمه انقلاب بکار بردند. اما زهی خیال باطل، امت حزب الله یک بار دیگر اعلام کرد که همچنان سرباز ولایت بوده و در این راه کوچک ترین تردیدی به خود راه نخواهد داد.
 
3. حماسه 9 دی تمام محاسبات دشمن را به هم ریخت، دشمن در جریان انتخابات دهم ریاست جمهوری با استفاده از بغض، کینه و بی بصیرتی برخی عوامل داخلی تمام عِدّه و عُده خود را جمع کرد و با عقبه ای بسیار حساب شده و برنامه ریزی شده وارد صحنه شد تا نقشه های شوم خود را عملی کند. اما سیل خروشان مردم آنان را زمین گیر ساخت و اقتدار و محبوبیت نظام اسلامی بار دیگر را به رُخ جهانیان کشید.
 
4. نهم دی ماه نمایش بصیرت انقلابی مردم بود. بصیرتی که غبارها و نقاب ها را کنار زد و چهره واقعی مدعیان و فتنه گران را نشان داد، چهره کسانی که به خاطر رسیدن به قدرت از هیچ تلاشی حتی ضربه زدن به ریشه های انقلاب و ارکان رکین نظام اسلامی دریغ نکردند. چهره کسانی که سال ها با نقاب انقلاب گری در صفوف مردم نفوذ کرده بودند و ولایتمداری را فقط در شعار و ظاهر و نه در عمل و رفتار از خودشان بروز داده بودند، یقیناً بزرگ ترین پیام حماسه نهم دی ضرورت بصریت مداری و پرهیز از غفلت بود.
 
5. یکی دیگر از دستاوردهای مهم نهم دی، انسجام، وحدت و یگپارچگی مجدّد مردم بود. به لحاظ شرایط خاص انتخابات دهم و تبلیغات و جوسازی گسترده و سوء تفاهمات ایجاد شده اختلاف، چند‌دستگی، مشاجرات و نزاع های فردی و اجتماعی صفوف متحد و منسجم مردم را به شدت تهدید می‌کرد و راهپیمایی نهم دی، نقش بسیار مؤثر و معجزه آسایی در پیوند دوباره دل ها و جان‌ها ایفاء کرد و انسجام مجدد نیروهای انقلابی با محوریت ولایت فقیه و رفع کدورت ها و سوء تفاهامات ناشی از فتنه گری دشمن را به ارمغان آورد.
 
6. ملی گرایی کاذب، اصلاح طلبی دروغین و نفاق لطمه های بسیاری به پیکر انقلاب وارده کرده و استکبار جهانی را به نفوذ و رسوخ در بدنه انقلاب امیدوار کرده بود، اما با عنایت الهی و تدبیر حکیمانه رهبر معظم انقلاب و حضور میلیونی مردم در نهم دی ماه آخرین میخ بر تابوت معاندان، منافقین و فتنه گران زده شد و مرگ قطعی آنان رقم خورد.
 
7. حماسه نهم دی پیام مهم دیگری داشت و آن زنگ بیدارباش خواص بود. انتخابات دهم به خوبی این مسئله را نمایان ساخت که سطح بصیرت توده مردم و عوام از بسیاری از خواص بالاتر است، در واقع فریادهای کوبنده مردم در راهپیمایی نهم دی تأکیدی مجدد بود به هشدارهای مستمر رهبر بیدار انقلاب مبنی بر هوشیاری و بصیرت خواص و نخبگان جامعه. رهبر معظم انقلاب بارها و بارها نقش و جایگاه و تکالیف نخبگان و خواص را گوشزد کرده بود. معظم له به خواص توصیه کرده بود که هر حرف، هر اقدام و هر تحلیلی که به دشمن کمک کند در مسیر خلاف ملت است. ایشان به خواص هشدار داده بودند که خیلی مراقب باشند، مراقب حرف زدن، مراقب موضع گیری کردن و ... ولی برخی از خواص در این امتحان مردود شدند و حضور آگاهانه مردم این زنگ خطر را به صدا درآورد.
 
8. فتنه 88 با بهره گیری از حمایت آشکار و علنی استکبار جهانی بخصوص آمریکا، انگلیس و رژیم صهیونیستی و تکیه بر امکانات رسانه ای مدرن و گسترده فضای یأس و ناامید ی را در میان انقلابیون و نهضت های مقاومت جهان حاکم کرده و نگرانی ها و دغدغه هایی را دامن زده بود، اما تجلی غیرت و بصیرت عاشورایی امت حزب الله در روز 9 دی تمامی نگرانی ها را برطرف ساخت و یک بار دیگر اقتدار معنوی نظام اسلامی در سطح بین الملل و امید و نشاط دوستداران انقلابی در سطح جهان را به ارمغان آورد.
 
9. دشمن پس از آنکه از مقابله نظامی و اقتصادی با نظام بهره ای نبرد به جنگ نرم روی آورده و مقام معظم رهبری نیز بارها با عناوین مختلف این مهم را یادآور شده و توجه همگان بخصوص مسئولان و نخبگان را به ضرورت هوشیاری در برابر جبهه فرهنگی معاند جلب نمود. فتنه 88 نمادی شفاف از سرمایه گذاری فرهنگی استکبار جهانی برای به زانو درآوردن نظام اسلامی با بهره گیری از عناصر داخلی بود ولی مردم با حضور آگاهانه و هدفمند خود پیام روشن و قاطع خویش را با صدای رسا اعلام نمودند که در جبهه فرهنگی نیز همچون سالهای دفاع مقدس، مقتدارنه، آگاهانه و با تجهیز سلاح ایمان، علم و بصیرت با محوریت ولایت فقیه از آمان ها و اصول اسلام عزیز و انقلاب اسلامی حراست نموده و این مسیر پر افتخار را تا فتح قله های فرهنگی و علمی جهان ادامه خواهند داد.
...................
مسعود صفی یاری
منبع:خبر مهر



نرم افزار جنگ نرم

نظر به اهمیت وقایع بعد از انتخابات و در پی فرمایشات مقام معظم رهبری(مدظله العالی) نرم‌افزار «جنگ نرم» به همت مؤسسه فرهنگی ‌ـ هنری آفتاب هشت ولایت طراحی و عرضه شد.

به گزارش روابط عمومی، طراحی و ساخت نرم‌افزار «جنگ نرم» به مناسبت وقایع بعد از انتخابات ریاست جمهوری دهم وارد بازار شد.

نرم‌افزار چند رسانه‌ای «جنگ نرم» درباره انتخابات دهم ریاست جمهوری ایران، انقلاب‌های مخملی و مقایسه با حوادث داخلی ایران، تهاجم فرهنگی و شیوه‌های آن، عوامل فتنه و نقش بنیاد سوروس، نقش ولی فقیه در برخورد با مسائل موجود، بیانات بنیانگذار انقلاب، دانلود كتاب، مقالات و ... است.

انتخاب قالبی زیبا، طراحی مناسب و بدیع، نصب آسان، صفحات گرافیكی جذاب با صداگذاری حرفه‌ای، كامل‌بودن اطلاعات و سادگی دسترسی به آن از مزیت‌های قابل توجه این نرم‌افزار است و آن‌را از سایر نرم‌افزارهای موجود در این زمینه متمایز ساخته است.

از بخش‌های مختلف این نرم‌افزار می‌توان به «جنگ نرم» شامل: مفاهیم و كلیات، قدرت نرم، عملیات روانی، جنگ نرم ابزار رسانه، بسیج و مقابله با جنگ نرم، «جنگ نرم در انتخابات ایران» شامل مطالبی همچون دیدگاه مقام معظم رهبری(مدظله‌العالی)، جنگ نرم در ایران، تأثیر رسانه‌های بیگانه در انتخابات، انتخابات ریاست جمهوری و متن سخنرانی اشخاص درباره جنگ نرم اشاره كرد.

همچنین «تهاجم فرهنگی» شامل عناوینی همچون تاریخ و تعریف تهاجم فرهنگی، تهاجم فرهنگی در ایران، روش‌های تهاجم فرهنگی، «انقلاب‌های مخملی» در اوكراین، قرقیزستان، گرجستان و نیز بنیاد سوروس و بنیادهای دیگر، «فتنه در اسلام و قرآن» با مقالاتی همچون فتنه از كجا آغاز می‌شود، ویژگی‌های فتنه و نیز نهج‌البلاغه و ریشه‌های فتنه، «ولایت فقیه» شامل ضرورت و اهمیت ولایت فقیه و ولایت و اقسام آن، «بیانات امام خمینی(ره)» حاوی بازخوانی بیانات حضرت امام خمینی(ره)، وقتی امام خمینی(ره) سازشكار می‌شود...! و نقدی بر استحاله‌ خط امام در وقایع اخیر، «مقالات» به زبان: فارسی و لاتین و ویژه‌نامه و همچنین كتابخانه شامل فیلم، صوت و عكس از دیگر بخش‌های طراحی‌شده برای این نرم‌افزار است.

مؤسسه فرهنگی ـ هنری آفتاب هشت ولایت از 1383 در راستای اشاعه فرهنگ غنی اسلامی فعالیت خود را آغاز كرده و تاكنون موفق به راه‌اندازی و مدیریت چهار سایت اینترنتی فعال در زمینه‌های امر به معروف و نهی از منكر (www.maooyaan.net)، خانواده اسلامی (www.shamim.ir)، كودك و نوجوان (www.nonahal.net) و سایت اختصاصی زنان با عنوان زنان عاشورایی (www.ashura.ir) شده است. سایت كودك و نوجوان در چهارمین جشنواره رسانه های دیجیتال صاحب مقام اول شده است.

این مؤسسه تاكنون نرم‌افزارهای چندرسانه‌ای متنوعی را تولید كرده و 22 عنوان نرم‌افزار متناسب با ایام و مناسبت‌های ملی و مذهبی عرضه كرده است كه از آن جمله نرم‌افزار چندرسانه‌ای «پلاك 8» در دومین نمایشگاه بین‌المللی رسانه‌های دیجیتال و نرم‌افزار «حسینیه» در اولین جشنواره و رسانه عاشورایی صاحب عنوان‌های برتر شدند.



 
 
 

رییس شورای اسلامی شهر رشت گفت: جریان فتنه تضعیف ستون نظام اسلامی یعنی ولایت فقیه را هدف گرفته است و برای اهل بصیرت از همان ابتدا مشخص بود که جریان اعتراض به انتخابات بهانه‏ای بیش نیست.

به گزارش خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا) - منطقه خزر محمدرضا قاسمي با بیان این مطلب تصریح کرد: دشمن به خوبی می‏ داند که حمله به جایگاه ولایت فقیه و وارد آوردن خدشه به اصل نظام مؤثرترین راه برای تضعیف حکومت اسلامی است به همین دلیل نوک پیکان این تهاجم به سمت مهمترین و اساسی ترین رکن نظام نشانه رفته است.

محمدرضا قاسمی خاطرنشان کرد: از ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی تاکنون،دشمنان قسم خورده‏ی انقلاب سعی کردند به طرق مختلف همچون جنگ 8 ساله، ترور شخصیت های بلندپایه‏‏ی نظام، تحریم های مختلف، تهاجم فرهنگی، جنگ نرم و ......با وارد آوردن ضربه ‏های کاری این نظام را که سد راه تاخت و تازهای منفعت طلبانه ‏ی آنان است از پای درآورند اما ملت ایران با قرار گرفتن در زیر بیرق ولایت فقیه ثابت کرد که پشتیبان این اصل اساسی اسلامی است تا هیچ گزندی به انقلاب نرسد.

وی اظهار داشت: شکوه راهپیمایی عظیم مردم در 22 بهمن سالجاری با وجود گذشت سی و اندی سال از انقلاب 57 آنچنان دشمنان را بر آشفت که تمام تلاش خود را بکار گرفتند تا جریان بی‏ رمق سبز را جانی دوباره بخشند، اما حضور تعدادی اندک در خیابان‏ها ثابت کرد ذره ‏ای از دلبستگی آحاد مردم به نظام و انقلاب کم نشده است.

قاسمی ضمن محکوم کردن حرکت غیرقانونی 25 بهمن اظهار داشت: به سران فتنه به اندازه ‏ی کافی فرصت داده شد، اکنون زمان آن فرا رسیده که نظام ضمن برخورد جدی با این افراد از ادامه‏ ی جریان و حواشی ناشی از آن جلوگیری کند.

وی افزود: دستگیری و محاکمه‏ ی سران فتنه خواست ملت بزرگ ایران است.خون پاک هموطنان بیگناه ما که به دست مزدوران، منافقین و عاملان جریان براندازی نظام اسلامی به زمین می ریزد گواه این واقعیت است که جریان فتنه در راه تحقق اهداف شوم خود به هیچ کس رحم نمی کند.




منبع خبر: www.rasanews.ir


حضرت آیت الله حسین نوری همدانی از مراجع تقلید، ظهر امروز در دیدار اقشار مختلف مردم، با اشاره به حماسه ملت ایران در نهم دی ماه سال 88، تاکید کرد: ما باید قدر حماسه آفرینی مردم در 9دی را بدانیم و این روز را گرامی بداریم.
 
وی حماسه مردم در 9 دی سال گذشته، را از روزهای تاریخی و سرنوشت ساز ملت ایران دانست و تصریح کرد: خروش مردم در این روز موجب شد که فتنه گران منزوی و استکبار جهانی و آمریکا مایوس شوند.
 
این مرجع تقلید حماسه مردم در 9 دی را سیلی محکمی به فتنه گران، آشوب طلبان و استکبار جهانی دانست و گفت: دشمن و فتنه گران در فتنه سال گذشته اساس نظام، دین و ولایت فقیه را هدف قرار داده بوند.
 
وی بیان داشت: در حال حاضر نیز هدف دشمن ضربه زدن به ولایت فقیه است، دشمنان می دانند خریدن فقیهی عادل، شجاع، زمان شناس و آگاه و بصیر همچون حضرت آیت الله خامنه ای ممکن نیست، از این رو سعی می کنند به جایگاه ولی فقیه ضربه بزنند.
 
این مرجع تقلید، تاکید کرد: خوشبختانه مردم ایران در عرصه های مختلف در صحنه حضور داشتند و به خوبی از ارزش های دینی و انقلابی دفاع و حراست کردند و در 9دی و 22 بهمن سال گذشته نیز به خوبی این مساله اثبات شد.
 
وی افزود: هر کجا مردم در صحنه حضور داشته اند، کارها به خوبی پیش رفته است و خوشبختانه ملت ایران همواره این گونه بوده است، رمز اقتدار نظام اسلامی نیز در همراهی مردم است.
 
وی خاطرنشان کرد: دولتمردان باید مردم را در صحنه نگه دارند چون این مردم بودند که در 9 دی سیلی به صورت دشمنان نظام و انقلاب و فتنه گران زدند  و نباید کاری کرد که مردم ناراضی باشند.
 
آیت الله نوری همدانی، ابراز داشت: بنده نیز به حسب تکلیف در فتنه سال گذشته مواضعی را اتخاذ کرده و به وظیفه خود عمل کردم، در پی این مواضع طومارهای فراوانی از سراسر کشور به دفتر ما ارسال شد و مردم به روش های مختلف وفاداری خود را به نظام اسلامی و مقام معظم رهبری نشان دادند.
 
استاد درس خارج حوزه علمیه قم با تاکید بر اینکه در برابر فتنه ها باید با بصیرت و آگاهی کامل رفتار کرد، بیان داشت: اگر انسان در فتنه ها بصیرت نداشته باشد و حق را از باطل و سره را از ناسره تشخیص ندهد، در گرداب فتنه ها گرفتار خواهد شد.
 
این مرجع تقلید در ادامه با اشاره به روایتی، شناخت زمان را یکی از مهم ترین موضوعات در دین مبین اسلام دانست و بیان داشت: خردمند کسی است که شناخت کامل درباره زمان خود و حوادث روزگار داشته باشد.
 
آیت الله نوری همدانی، تاکید کرد: افزون بر این موضع گیری صحیح و دقیق نیز از اهمیت فوق العاده ای برخوردار است و همه باید به آن توجه کنند.
 
این مرجع تقلید ادامه داد: فردی که عالم به زمان و رخدادهای سیاسی و اجتماعی باشد، حوادث بر او مشتبه نمی شود و همواره حق را از باطل تشخیص خواهد داد.
 
آیت الله نوری همدانی در بخش دیگری از سخنان خود، بیداری ملت های آزاده جهان را نشات گرفته از انقلاب اسلامی دانست و با تاکید بر اینکه نگه داری انقلاب یک وظیفه و رسالت مهم است، ابراز داشت: امروز همه مستضعفان جهان چشم به انقلاب اسلامی دوخته اند و انقلاب معادلات استکبار جهانی را به هم زده است.

 



معاون سياسي سپاه پاسداران از نقش سپاه در مقابله با فتنه 88 مي گويد:
توطئه رسانه ها و سفارتخانه هاي خارجي در فتنه 88 از سوي سپاه كشف شد

خبرگزاري فارس: دكتر يدالله جواني رئيس معاونت سياسي سپاه پاسداران با اشاره به برنامه سپاه و اقدامات انجام شده براي مقابله با جنگ نرم دشمنان مي گويد:يكي از مهمترين دلايل تهاجم به سپاه در فتنه سال گذشته، اقدامات سپاه در بصيرت افزايي به مردم بوده است.

 


به گزارش خبرگزاري فارس به نقل از هفته نامه صبح صادق، دكتر يدالله جواني رئيس معاونت سياسي سپاه پاسداران در گفتگوي تفصيلي با خبرنگار باشگاه خبرنگاران با اشاره به برنامه سپاه و اقدامات انجام شده براي مقابله با جنگ نرم دشمنان مي گويد:
مقابله با جنگ نرم و هرگونه تهديد از سوي دشمنان از وظايف ذاتي سپاه است تا از جمهوري اسلامي به عنوان مهمترين دستاورد انقلاب اسلامي دفاع نمايد.

* بصيرت افزايي، مهمترين دليل حمله به سپاه
----------------------------------------------------
يكي از فعاليت هاي سپاه در مقابله با جنگ نرم، افشاگري درخصوص برنامه هاي دشمنان بوده است كه در اين زمينه، سپاه پاسداران اقدامات زيادي انجام داده است و شايد يكي از مهمترين دلايل تهاجم به سپاه در فتنه سال گذشته، اقدامات سپاه در بصيرت افزايي به مردم بوده است.

* بسياري از اقدامات دشمن در فضاي سايبر توسط سپاه خنثي مي شود
--------------------------------------------------------------------------------
امروز سپاه پاسداران به لحاظ توانمندي در عرصه سايبر توانسته بسياري از اقدامات دشمنان را خنثي و شبكه هاي غيرقانوني را منهدم كند و فضاي مجازي را براي حضور دشمنان ناامن گرداند.
جرياني در داخل كشور در پيوند با خارج و همكاري با سرويس هاي اطلاعاتي و بنيادهاي خارجي توطئه اي سنگين عليه نظام و انقلاب تدارك ديده بودند، اگرچه برخي از كساني كه در اين فتنه نقش داشتند. اساساً از اقدامات خود بي اطلاع بودند و در گمراهي در پازل دشمن نقش ايفا كردند.

* سپاه تحليل درستي از شرايط كشور در فته 88 داشت
--------------------------------------------------------------
يكي از اقدامات اثربخش سپاه در فتنه 88 تحليل جامع و شناخت درست از فتنه بود و با رصدهايي كه انجام مي داد تحليل درستي از شرايط سياسي كشور داشت زيرا رسالت سپاه دفاع از انقلاب و مقابله با انواع تهديدات اعم از سياسي، فرهنگي، اقتصادي است كه همين موارد يكي از ويژگي هاي منحصر به فرد سپاه تلقي مي شود.
طبيعي است سپاه براي مقابله با عوامل فتنه ترديدي به خود راه نخواهد داد و در دو حوزه روشنگري و شفاف سازي و بصيرت افزايي و هدايت عمومي كه مهمترين مسئله است وارد صحنه شده است.

* با مجوز شوراي عالي امنيت ملي، سپاه امنيت را به طور كامل برقرار كرد
-----------------------------------------------------------------------------------
هنگامي كه فتنه گران به دنبال اخلال در امنيت ملي بودند سپاه با مجوز شوراي عالي امنيت ملي وارد حوزه شد و توانست امنيت را به طور كامل برقرار كند.
رابطه هاي رسانه هاي خارجي و سفارتخانه هاي اروپايي در فتنه 88 از سوي سپاه پاسداران شناسايي و به عنوان ضابط قوه قضاييه با اين فتنه گران برخورد مناسب صورت گرفت و توطئه هاي آنان خنثي شد.

* سپاه قبل از انتخابات اشراف خوبي به صحنه انتخاباتي داشت
-----------------------------------------------------------------------
سپاه قبل از انتخابات اشراف خوبي به صحنه انتخاباتي داشت. برخي اين ادعا را مطرح مي كنند كه چرا سپاه با وجود اطلاع از نيت فتنه گران از اين اقدامات جلوگيري نكرد كه در جواب بايد گفت: اين اقدام از جنس جلوگيري از تجاورز احتمالي دشمن به ميهن نيست و در مسائل سياسي با رصد رفتار همه گروهها اين جمع بندي حاصل مي شود.
امروزه سپاه پاسداران به شكل نسبي در همه حوزه ها حركتي روبه جلو دارد كه موجبات شكست دشمنان در دستيابي به اهداف پليدشان را فراهم كرده و نمايانگر قدرت و توانمندي سپاه پاسداران است.

* سپاه توانسته تحريم ها عليه خود را مديريت نموده و آن را با شكست مواجه كند
-------------------------------------------------------------------------------------------
امروز دنيا از انحصار خارج شده است و ديگر كشور خاصي در جهان تعيين كننده نيست و سپاه براساس همين واقعيت توانست تحريم ها عليه خود را مديريت نموده و اين تحريم ها را با شكست مواجه سازد.



مصباحی مقدم: نقش برخی نخبگان در استمرار فتنه بسیار پررنگ بود
عضو شورای مرکزی جامعه روحانیت مبارز گفت: 9 دیماه نقطه پایان حوادث پس از انتخابات بود که نشان داد مردم نسبت به انقلاب و ولایت فقیه احساس تکلیف کردند.

حجت الاسلام غلامرضا مصباحی مقدم عضو شورای مرکزی جامعه روحانیت مبارز در گفتگو با خبرنگار مهر، در بیان نظراتش در زمینه چگونگی شکل گیری عاشورای 88 ، گفت: از مجموعه اخبار، اطلاعات و حوادث و وقایع سال گذشته  اینگونه نتیجه گیری می شود که روز عاشورای سال گذشته نتیجه حرکت های اعتراضی شکست خوردگان انتخابات بود.

 

نماینده مردم تهران در مجلس ادامه داد: شکست خوردگان انتخابات ادعا کردند که تقلبی بزرگ رخ داده و هواداران خود را به خیابان ها کشیدند، در ابتدای ماجرا شاید عده ای دچار فریب شدند و فکر کردند انتخابات سالم نبوده است و شاید حرکت های اعتراضی اولیه حرکت های غیرمعقولی تلقی نمی شد، ولی کم کم ماجرا با توجه به توضیحات رهبری روشن شد. 

 

درعاشورای 88 کسانی به صحنه آمدند که به نظام رای "نه" داده بودند

 

 مصباحی مقدم گفت: پس از اعلام تقلب در انتخابات ، رهبری از کاندیداهای ریاست جمهوری دهم خواستند تا نمایندگانی را برای بررسی صندوق های رای تعیین کنند و چون آنان این کار را نکردند برای مردم روشن شد که مسئله انتخابات و تقلب در کار نبوده و اعتراض از سوی برخی کاندیداها به جا نبوده است پس مردم کنار کشیدند.

رئیس کمیسیون ویژه مجلس در طرح تحول اقتصادی،ادامه داد: پس از اینکه مردم کنار کشیدند، کسانی به صحنه آمدند که  ارزیابی از رفتارشان نشان می داد که در انتخابات شرکت نکرده بودند و حتی به شکست خوردگان انتخابات هم رای نداده بودند.

وی افزود: روز عاشورای 88 ، همه کسانی  که به نظام جمهوری اسلامی رای نه داده بودند به خیابان ها آمدند و افرادی آن حوادث تلخ را رقم زدند که به نحوی معترض به اصول و مبانی نظام و اسلامیت و جمهوریت نظام بودند.

بیانیه های رئوس فتنه سلطنت طلب ها، کمونیست ها، منافقین و مخالفان نظام را حول یک محور جمع کرد

عضو شورای مرکزی جامعه روحانیت مبارز اظهارداشت: سلطنت طلب ها، کمونیست ها، منافقین و هواداران  این افراد که کم و بیش در کشور بودند ولی تشکل و یا احزاب سازمان یافته ای نداشتند با بیانیه های رئوس فتنه ، حول این محور جمع شدند و روز عاشورا نیز به میدان علیه نظام آمدند.

فراخوان روز عاشورای 88، مخالفان نظام را به صحنه آورد

وی ادامه داد: وقتی روز عاشورا فراخوان داده شد، دیگر کسانی به صحنه نیامدند که نسبت به انتخابات معترض بودند بلکه مخالفان نظام به صحنه آمدند.

مصباحی مقدم گفت:به این دلیل روز عاشورای 88 آنگونه شد که عزاداران حسینی در هیئت ها عزدارای کردند، اما مخالفان نظام هیئت های عزاداری را بهم زدند، چادرهای عزا را به آتش کشیدند، کف زدند و پای کوبی و شادمانی کردند.

وی ادامه داد: این رفتارها نشانه این بود که اینها کسانی نیستند که به امام حسین(ع)و اسلام اعتقاد داشته باشند، بلکه شعارها حکایت از مبارزه اساسی با نظام داشت.

نماینده مردم تهران گفت: شعارهای روز عاشورای 88 نشان از مخالفت با شخص رهبری نبود بلکه فراتر از آن، آنان با اصل ولایت فقیه و نه رهبری و با اصل نظام مسئله داشتند.

وی افزود: وقتی این حوادث روی داد مردم آگاه شدند و متوجه شدند این فتنه ممکن است به کجاها بیانجامد از این رو 9 دیماه به صحنه آمدند و با حضور خود از ولایت فقیه شان حمایت کردند.

مصباحی مقدم در بیان اینکه آیا می شد به گونه ای این جریان از سوی احزاب، روحانیت و خواص مدیریت شود که کار به این مراحل نکشد، گفت: حتما می شد تدابیری اندیشید که کار ساماندهی شود و چنین سرانجامی نداشته باشد.

رئیس کمیسیون ویژه مجلس در طرح تحول اقتصادی گفت: از جمله این روش ها این بود که کاندیداهای شکست خورده ، انتخابات را مخدوش اعلام نکنند و یا اگر به فرض افراد در این مسیر به اشتباه افتاده بودند، در همان مراحل اول به اشتباه خود اعتراف می کردند و به اعتراضات نسبت به انتخابات پایان می دادند.

برخی احزاب و نخبگان با اظهارات دو پهلو موجب استمرار شرایط فتنه شدند

وی در بیان نقش احزاب در وقوع این حوادث پس از انتخابات و روشنگری برای جلوگیری از بروز وقایع اخیر،اظهار داشت:  به اعتقاد من برخی احزاب و نخبگان نتوانستند وظایف خود را به خوبی در مسیر جلوگیری از بروز این حوادث ،ایفا کنند.

مصباحی مقدم  ادامه داد: برخی احزاب و نخبگان با سکوت خود به حوادث پس از انتخابات استمرار بخشیدند و در این ماجرا مقصرند چرا که شخصیت ها و نخبگان تاثیرگذار جامعه با اظهارات دو پهلو موجب شدند شرایط فتنه ادامه داشته باشد.

نماینده مردم تهران گفت: در حالی که نخبگان کشور می توانستند با اتکا به اصول و معیارهای انقلاب و ولایت فقیه نقطه پایانی بر این جریانات ترسیم کنند.

وی همچنین با اشاره به نقش رسانه ها در جریانات پس از انتخابات نیز گفت: برخی رسانه ها در این مسیر اطلاع رسانی کردند و با توضیحات خود در زمینه سالم بودن انتخابات مردم را آرام و قانع کردند اما از سوی دیگر نیز برخی رسانه ها در حالت انفعالی به سر می بردند و موجب شدند تا پس از انتخابات نیز شرایط فتنه استمرار پیدا کند.

جریان هتک حرمت عاشورای 88 را از شاهدان ماجرا شنیدم

مصباحی مقدم  در ادامه گفت: عاشورای 88 در صحنه عزاداری بودم و در اتفاقات حضور نداشتم اما شورش گران و حادثه را از تلویزیون دیدم و موضوع را از دوستانی که در صحنه، شاهد ماجرا بودند شنیدم.

مردم 9 دیماه نقطه پایان وقایع پس از انتخابات را رقم زدند

وی همچنین 9 دیماه را نتیجه حوادث و وقایع پدید آمده در عاشورای 88 خواند و گفت: چرا که جریانات پس از انتخابات در عاشورای 88 به اوج خود رسید و همه مردم برای اینکه اعلام کنند به ولایت فقیه و انقلاب پایبند هستند نقطه پایان حوادث پس از انتخابات را رقم زدند.

مصباحی مقدم گفت: جمعیتی که برای راهپیمایی 9 دی آمده بودند عظیم بودند و این حضور نشان از این دارد که مردم احساس  تکلیف کردند.  




یران اکونومیست: دبير شوراي نگهبان با اشاره به اينكه سران فتنه و فتنه‌گران به اهميت حضور رهبري و ولايت فقيه در جامعه اسلامي پي برده‌اند، تصريح كرد: رهبري و ولايت فقيه، عامل مهم استواري انقلاب و حضور مردم در تمامي صحنه‌ها و بحران‌هاي انقلاب است.

فارس از اصفهان، آيت‌الله احمد جنتي پيش از ظهر امروز در جمع راهپيمايان اصفهاني با اشاره به اينكه اصل اساسي فعاليت سران فتنه در فتنه پس از انتخابات سال گذشته، به زير سؤال بردن ارزش‌هاي انقلاب اسلامي بود، اظهار داشت: با وجود اينكه امروز سران فتنه بي‌آبرو و منزوي شده‌اند اما هنوز در حال نقشه‌ كشيدن و توطئه كردن هستند و قصد دارند مسير انقلاب را به انحراف بكشانند.
وي با اشاره به اينكه سران فتنه، وقاحت را به حد اعلاي خود رسانده‌اند، افزود: سران فتنه هنوز در راه تضعيف قدرت ولايت فقيه گام برمي‌دارند و به دنبال اين هستند كه قدرت رهبري را در جامعه اسلامي كاهش دهند.
دبير شوراي نگهبان با اشاره به اينكه سران فتنه و فتنه‌گران به اهميت حضور رهبري و ولايت فقيه در جامعه اسلامي پي برده‌اند، تصريح كرد: رهبري و ولايت فقيه، عامل مهم استواري انقلاب و حضور مردم در تمامي صحنه‌ها و بحران‌هاي انقلاب است و بر همين اساس فتنه‌گران سعي ‌دارند كه ولايت فقيه را در جامعه اسلامي تضعيف كنند.
* مردم سران فتنه را محاكمه كرده‌اند
وي با تاكيد بر اينكه هيچ‌ احتياجي به محاكمه سران فتنه نيست، اضافه كرد: مردم با حضور خود در صحنه‌ سران فتنه را محكوم كرده‌اند و ذلتي را به اين افراد چشانده‌اند كه با 10 بار اعدام هم نمي‌تواند طعم تلخ اين ذلت را از زندگي سران فتنه پاك كند.
آيت‌الله جنتي با تاكيد بر اينكه مردم عامل اصلي سربلندي انقلاب در جريان فتنه بودند، بيان داشت: به ياري خداوند شاهد بوديم كه همان مشتي كه مردم در سال 57 بر سر آمريكاي جنايتكار فرود آوردند، سال گذشته بر سر سران فتنه فرود آمد و آن‌ها را در جاي خود نشاند.
وي با تاكيد بر اينكه مردم به هيچ‌ عنوان با سياست‌هاي فتنه‌گران و عوامل آن‌ها موافق نيستند، گفت: اين افراد هنوز از وقايع سال‌هاي گذشته و مجموع 32 سال سپري شده از انقلاب اسلامي ايران درس عبرت نگرفته‌اند و نمي‌دانند كه مردم با سياست‌هاي اين افراد مخالف هستند.
* برخي افراد مشهور كشور به دنبال تضعيف نظام هستند
دبير شوراي نگهبان با بيان اينكه بسياري از افراد مشهور و نامدار كشور در فتنه‌ها دست داشته و دارند، افزود: كاملا مطلع هستيم كه افراد مشهور و نامدار كشور و نظام در فتنه‌ها دست دارند و به دنبال آن هستند كه كشور و نظام را تضعيف كنند.
وي با اشاره به اينكه ولايت فقيه در كشور هيچ‌گاه تضعيف شدني نيست، اظهار داشت: بدون شك مهم‌ترين دليل خروج پر از سربلندي از جريان فتنه، ولايت و رهبري رهبر معظم انقلاب بود.
آيت‌الله جنتي با تاكيد بر اينكه خداوند نعمت ولايت فقيه و رهبر معظم انقلاب را به اين ملت عرضه كرده است، تصريح كرد: قدرت‌ها 32 سال دست به دست هم دادند تا ملت ايران را بشكنند اما ملت بزرگوار ايران اسلامي با تبعيت از ولايت فقيه در صحنه باقي ماندند و همواره دشمنان را شكست دادند.
* همه مشكلات به دست مردم حل مي‌شود
وي با بيان اينكه هم‌اكنون مشكلاتي در كشور وجود دارد اما اين مشكلات نيز حل شدني است، اضافه كرد: به اميد و ياري خداوند متعال، همه مشكلات به دست قدرت مردمي حل خواهد شد و اثري از مشكلات در اين كشور باقي نخواهد ماند.
دبير شوراي نگهبان در بخش ديگري از صحبت‌هاي خود با تاكيد بر اينكه خيزش كنوني در ملت‌هاي مظلوم جهان، با تاسي از اعتقادات رهبر معظم انقلاب شروع شد، گفت: نمي‌توان اعتقاد داشت كه حرف‌هاي امام(ره) تاريخ مصرف دارد چرا كه اگر اين صحبت‌ها تاريخ مصرف داشت، بدون شك انقلاب‌هاي امروز كشورهاي جهان، بي‌نتيجه مي‌ماند و به انقلاب اسلامي ايران اقتدا نمي‌كرد.
* انقلاب اسلامي سرلوحه جنبش كشورهاي منطقه است
وي با بيان اينكه اكنون پس از گذشت 32 سال از انقلاب اسلامي ايران، انقلاب امت‌هاي اسلامي در كشورهايي نظير تونس، مصر، اردن و يمن آغاز شده است، افزود: تمامي كشورها و ملت‌هاي جهان متوجه شده‌اند كه انقلاب اسلامي ايران مي‌تواند سرلوحه‌اي براي فعاليت‌هاي آزادي‌خواهانه مردم باشد.
آيت‌الله جنتي در بخش ديگري از صحبت‌هاي خود به خيزش بزرگ ملت مصر اشاره كرد و اظهار داشت: دانشگاه الازهر با قدمت يك هزار ساله نتوانست موجبات بيداري ملت مسلمان و رنج‌ديده مصر را فراهم كند اما انقلاب اسلامي ايران موفق شد با ايدئولوژي مطمئن و زيباي اسلامي، اين اعتقاد را در ملت مصر به وجود آورد كه مي‌توانند آزاد باشند و از زير بار ظلم ديكتاتور اين كشور خارج شوند.
وي با اشاره به اينكه قدرت، موجبات غرور را فراهم مي‌آورد، تصريح كرد: حكومت طاغوت پهلوي و مبارك در مصر به قدرت خود مغرور شده و با شكست روبه‌رو شدند و به اميد خداوند، اين مصيبت دامن‌گير آمريكا و اسرائيل هم خواهد شد و اين دو كشور را به تباهي خواهد كشاند.
دبير شوراي نگهبان با بيان اينكه به اميد خداوند انقلاب اسلامي ايران به كشورهاي جهان صادر شده است، اضافه كرد: با پيروزي اسلام در كشوري نظير مصر، كشورهاي ديگر هم به پا خواهند خاست و اين انقلاب از مرزهاي كشورهاي اسلامي نيز گذر خواهد كرد.
* سران قوا از اختلافات پرهيز كنند
وي در بخش ديگري از صحبت‌هاي خود با اشاره به اينكه سران سه قوه بايد از اختلافات جلوگيري كنند، گفت: سران قوا بايد در يك مسير حركت كنند و در اين مسير از رهبر معظم انقلاب تبعيت داشته باشند.
آيت‌الله جنتي تاكيد كرد: سران قوا هيچ‌گاه نبايد اختلافات خود را علني كنند بلكه بايد اين اختلافات را در ميان خود به بحث و بررسي گذارند و در راستاي منويات رهبر معظم انقلاب حركت كنند.



به گزارش موج، حجت الاسلام والمسلمين رئيسي در جمع مردم مشهد در روز 9 دي 89 در حرم مطهر رضوي با تجليل از نقش صدا وسيما در بصيرت افزايي مردم در نهم دي امسال و سال قبل اظهار داشت: صدا و سيما نشان داد حقيقت اهانت فتنه گران با عاشورائيان چگونه شکل گرفته است. معاون اول قوه قضائيه گفت: مردم مشهد به برکت وجود بارگاه ملکوتي حضرت رضا (ع) و حوزه علميه خراسان ونخبگان ارزشمندي که دارد در همه عرصه هاي انقلاب پيشگام بوده است. حجت الاسلام والمسلمين رئيسي افزود: نه تنها در مشهد، بلکه در بين مردم خراسان بزرگ بصيرت و هوشياري فوق العاده اي ديده مي شود که جلوه هايي از آن گاهي از صدا وسيما به تصوير کشيده شده است.



اشاره
روز نهم دي ماه در تاريخ انقلاب اسلامي با عنوان روز «بصيرت» تبديل به يوم الله و ماندگار گرديد. در اين روز ماندگار و تاريخي ملت هميشه در صحنه ايران اسلامي، حماسه اي ديگر آفريد و دشمنان خدا و دينش را مأيوس و نااميد ساخت و قلب امام زمان (عج) و نائب بر حقش حضرت آيت الله العظمي خامنه اي(دامت بركاته) را شاد ساخت. بررسي چرايي پيدايي اين حماسه در سال گذشته موضوع اين نوشتار است كه به اختصار به آن پرداخته مي شود.

ماهيت حماسه نهم دي ماه 88
حماسه نهم دي 88 را از زواياي گوناگون مي توان واكاوي نمود و در باب آن سخن گفت. در ماهيت شناسي اين روز مي توان گفت نهم دي، روز غلبه جنود الهي بر جنود شيطان است. روز خروش ملت ايران و آشكار ساختن خشم مقدس در برابر اهانت ها و حرمت شكني هاي عده اي غافل و يا مزدور وابسته به اجانب نسبت به مقدسات در روز عاشوراي حسيني است. روز نهم دي در واقع روز نه گفتن ملت ايران به سران فتنه و آري گفتن به نظام اسلامي و بيعت مجدد مردم با آرمان هاي والاي حضرت امام خميني(ره) و رهبر فرزانه انقلاب اسلامي است. مردم در اين روز، تير خلاص را به سران فتنه شليك و پشت پيكر نامبارك فتنه را به خاك ماليدند.
در روز نهم دي ماه 1388، مشروعيت سياسي نظام اسلامي ايران بار ديگر با حضور خودجوش ده ها ميليوني مردم در تهران و تمامي شهرهاي ديگر كشور به جهانيان اعلام گرديد.
روز نهم دي، روزي است كه مردم ايران نشان دادند دشمنان خود و انقلاب خود را به خوبي مي شناسند و هرگز فريب حيله ها و نيرنگ هاي آنان را نمي خورند. روز نهم دي روزي است كه مردم ايران نشان دادند كه با بصيرتند و در ميان گرد و غباري كه فتنه گران به پا كرده اند هرگز، نه راه را گم مي كنند و نه دست از راهبر واقعي كه همانا ولايت فقيه است، بر مي دارند و در نهايت روز نهم دي روزي است كه مردم مسلمان و انقلابي ايران نشان دادند كه اين جمله حضرت امام (ره) را كه فرمودند: «پشتيبان ولايت فقيه باشيد تا به مملكت تان آسيب نرسد» به خوبي در عمل به آن معتقد و پايبند هستند.

نهم دي واكنش مردم به حرمت شكني در عاشورا
حركت خودجوش و حماسي مردم در نهم دي سال گذشته، واكنش مردم مسلمان و انقلابي ايران به حرمت شكني ها در روز عاشورا بود. روز عاشوراي سال گذشته گروهي كه خود را وابسته به فرقه سبز مي دانستند به خيابان ها آمده و در چارچوب سناريوهايي از قبل طراحي شده با دادن شعارهايي عليه نظام اسلامي و ارزش هاي آن، در حالي كه هلهله مي كردند و كف مي زدند، به عزاداران حمله ور شده و برخي از خيمه هاي عزاي حسيني را به آتش كشيدند. اين جماعت كه هيچ شباهتي به عزاداران حسيني نداشتند، در پيامي كه از سوي موسوي صادر گرديد با عنوان «ملت خداجوي» معرفي شدند. پيام موسوي و اظهارنظر برخي ديگر از سران فتنه در قبال حوادث روز عاشورا، نشان داد كه جريان فتنه با دين و اعتقادات مردم مشكل دارد و به همين دليل در برابر نظام اسلامي و ولايت فقيه ايستاده و انتخابات، بهانه اي بيش نيست.
اين رفتار فتنه گران، واكنش پرخروش و حماسي مردم در نهم دي را به دنبال داشت كه در آن مردم به صورت متحد و يكپارچه در برابر فتنه گران به صحنه آمده و آنان را منزوي ساخته و به حاشيه راندند.

چرا حرمت شكني در روز عاشورا
برخلاف ادعاي موسوي و ديگر سران فتنه و احزاب و گروه هايي كه فتنه گران را همراهي كردند، افراد حرمت شكن در روز عاشورا، هيچ نسبتي با ملت خداجوي و عزاداران امام حسين(ع) نداشتند. حرمت شكنان، مجموعه اي ناهمگون با باورها و اعتقادات متفاوت و بعضاً متضادي بودند كه با هدف مقابله با نظام اسلامي به صحنه آمده بودند. منافقين، بهايي ها، سلطنت طلبان، گروه هاي چپ گراي ماركسيستي، شيطان پرستان، ليبرال ها و ملي گرايان غرب گرا و عده اي هم از انقلابيون فرسوده و پشيمان از مبارزه با شاه و آمريكا اين جماعت را تشكيل داده بودند. بنابراين اساساً بسياري از آنان با عاشورا و فرهنگ آن و با شور و حال عزاداران امام حسين(ع) بيگانه بودند و همين بيگانگي باعث شد كه اقداماتي را انجام دهند كه مردم مومن و انقلابي چهره واقعي آنها را آن گونه كه هست، بشناسند. شعارهاي حرمت شكنان در روز عاشورا در ادامه شعارهاي پيشين آنان در روزهاي قدس، 13 آبان و 16 آذر بود. لكن اين ويژگي عاشوراي حسيني است كه به خوبي صف حق طلبان را از صف مدعيان دروغين حق جدا مي سازد.

جريان فتنه و مناسبت ها
در انتخابات دهمين دوره رياست جمهوري، جرياني كه اكنون با عنوان جريان فتنه شناخته مي شود و پيش از اين با عنوان دوم خرداد و جبهه اصلاحات از آن ياد مي گرديد، اين جريان كه مطمئن بود در انتخابات پيروز نخواهد شد، سناريوي احتمال تقلب در انتخابات را طراحي كرد. كساني كه در اتاق هاي فكر اين جريان، اين سناريو را با الگوگيري از انقلاب هاي مخملي كشورهاي شوروي سابق طراحي كرده بودند، هيچ ترديدي نداشتند كه با ادعاي تقلب در انتخابات و كشاندن هواداران سازمان يافته به خيابان ها، نظام را وادار به عقب نشيني كرده و ابطال انتخابات را به رهبري و شوراي نگهبان تحميل خواهند كرد. تصور آنان اين بود كه با باطل شدن انتخابات، مديريت امور را با پشتوانه حضور هواداران حاضر در صحنه در دست خواهند گرفت و به اهداف و مقاصد سياسي خود دست خواهند يافت.
هوشياري رهبري و مردم در برابر اين جريان فتنه گر، آنان را در رسيدن به اهداف ناكام ساخت. سران فتنه و حاميان خارجي آنان كه براي اولين بار با شكست سنگين مدل انقلاب هاي رنگي در ايران مواجه شدند براي به چالش كشاندن نظام و بحران سازي براي دولت، ضمن كودتايي معرفي كردن دولت و نامشروع دانستن آن، راهبرد استفاده از مناسبت ها را براي عرض اندام در صحنه و آوردن هواداران به خيابان ها انتخاب كردند. آنان تصور مي كردند مي توان با انبوه هواداران معترض، نظام را به چالش كشيد.

مناسبت هايي كه روشنگري كرد
جريان فتنه اين تصور را داشت كه مناسبت ها بهترين فرصت براي به چالش كشاندن نظام اسلامي خواهد بود. موسوي كه ادعاي تقلب در انتخابات را داشت، اما هيچگاه مسير قانوني را براي پيگيري شكايت خود برنگزيد و به كف خيابان آمد و مردم را نيز به خيابان ها فراخواند. او تصور مي كرد مردم با او هستند و با آمدن مردم به صحنه، همه چيز بر وفق مراد او پيش خواهد رفت.
اما در صحنه عمل، اتفاقات ديگري رخ داد و دست موسوي كاملاً رو شد. در اولين مناسبت كه روز قدس بود، هواداران موسوي با نماد رنگ سبز، نه تنها حرمت ماه رمضان را شكسته و در ملأ عام روزه خواري آشكار نمودند، بلكه با شعارهايي چون «نه غزه، نه لبنان» و «نه شرقي، نه غربي، جمهوري ايراني» نشان دادند كه هيچ سنخيت و تناسبي با ملت انقلابي و در خط امام(ره) ندارند. در مناسبت دوم كه سيزده آبان و سالروز ملي مبارزه با استكبار بود، اين جماعت به جاي گفتن مرگ بر آمريكا و مرگ بر اسرائيل، شعار مرگ بر چين و مرگ بر روسيه سر داده و وابستگي خود به غرب و سفارتخانه هاي غربي را آشكار ساختند. در سومين مناسبت كه 16 آذر بود، خشم و كينه خود نسبت به حضرت امام(ره) را نتوانستند در دل هاي شان پنهان سازند و با به آتش كشيدن تصاوير حضرت امام، علناً نشان دادند كه آنان هدفي جز حذف تفكر امام (ره) از صحنه سياست ايران ندارند و در چهارمين مناسبت يعني در روز عاشورا، اين چهره هاي واقعي آشكار شد كه آنان با دين و اسلام مشكل دارند. در روز عاشوراي سال گذشته به طور كلي پرده از چهره منافقين جديد و مدعي خط امامي كنار رفت و مردم به خوبي دريافتند كه چگونه افرادي كه در گذشته در صف انقلاب و همراه امام(ره) بوده اند، امروز در صف دشمنان و در مقابل امام(ره) و ولايت فقيه ايستاده اند. بنابراين در روز نهم دي، ملت ايران با خلق حماسه بزرگ اعلام كردند كه آنان در صف ولايت و انقلاب و نظام هستند و نه تنها براي سران فتنه با هر سابقه اي هيچ احترامي قائل نيستند، بلكه به دليل جرايمي كه مرتكب شده اند، خواستار اشد مجازات براي آنان مي باشند.

چرا اين چنين شد؟
اما چرا برخي از افراد با سابقه انقلابي در اين مسير افتاده و اين گونه در برابر امام، نظام و ولايت قرار گرفتند؟ براي پاسخ بايد گفت، بر حسب تجربه تاريخي، حرام خواري، هواهاي نفساني، قدرت طلبي و جاه طلبي از عوامل اصلي انحراف خواص جبهه اهل حق مي باشد. خواصي كه به همين دلايل، با حضرت امير(ع)، امام حسن(ع) و امام حسين(ع) جنگيدند. همين دلايل سبب گرديد كه در انقلاب ما نيز خواصي كه با امام(ره) بودند و سال ها در مسئوليت هاي گوناگون حضور داشتند، امروز به خاطر دنيا و لجاجت هاي شان در برابر نظام اسلامي و رهبري آن بايستند و دنيا و آخرت شان را تباه سازند. اما آنچه باعث خرسندي و اميدواري است، بصيرت توده هاست كه نگذاشت اين انحراف خواص دنياگرا، انقلاب اسلامي را از مسير اصلي خارج سازد و نظام اسلامي را دچار انحراف نمايد.



نهم دي ماه 88 جلوه اي از اقتدار ملت ايران بود
كاشان- استاندار اصفهان گفت: ملت ايران در نهم دي ماه 88 جلوه اي از اقتدار خود را به همگان نشان دادند.

'عليرضا ذاكر اصفهاني'، روز پنجشنبه درحاشيه بازيد از پروژه هاي مسكن مهر كاشان درگفت وگوي اختصاصي با خبرگزاري جمهوري اسلامي، اظهارداشت: مردم با حضوري قاطعانه وآگاهانه دراين روز حماسه‌اي آفريدند كه در تاريخ ايران اسلامي و جهان ماندگار شد.
وي افزود: در اين روز، ملت ايران با همه وجود به صحنه آمد واراده خود را دردفاع از اهداف و آرمانهاي نظام و ولايت مطلقه فقيه به همگان ثابت كرد.
ذاكر اصفهاني روز نهم دي ماه را مايه عزت و سرفرازي ملت ايران درتحقق اهداف نظام ذكركرد وگفت: استكبار درطول ساليان متمادي از ابزارهاي سخت افزاري و نرم افزاري بسياري براي ضربه زدن به نظام جمهوري اسلامي استفاده كرده است اما غيرت ايراني هميشه آنها را به بهترين شكل ممكن رسوا و خنثي كرده است.
ذاكراصفهاني، اظهار داشت: مردم غيور ايران در نهم دي ماه سال گذشته نيز با هوشياري و اراده مصمم خود توانستند بار ديگر نقشه هاي خبيثانه دشمنان و به ويژه سران فتنه را برملا كنند.
استاندار اصفهان، با قدرداني ويژه از ملت هميشه سرفراز ايران اسلامي،‌ تاكيد كرد: دشمنان بدانند تا ملت ايران در صحنه حضور دارد، هيچ گاه به برنامه هاي شوم خود نخواهند رسيد.



شنبه 30 بهمن 1389برچسب:نهم,دی,, :: 16:38 ::  نويسنده : مبین اسماعیلی

محمد مهدی تهرانی

حماسه نهم دی نه از آن حیث که خروش اکثریت را به تصویر کشید و نه از آن حیث که همدلی و انزجار مردم از قانون شکنی ها را به نمایش گذاشت که به جهت خواستگاه حرکت و پویشی که ایجاد شد، درخور توجه و تامل جدی بود. تاریخ ایران مصافی دوباره را میان دو گفتمان تجربه کرد؛ دو گفتمانی که سال ها پیش با وجهی سنتی تر پنجه به پنجه هم انداخته بودند و یکی دیگری را به حاشیه رانده بود و این بار از پس تمامی این سال ها آن دیگری با چاشنی تکثّر به مصافی دوباره می شتافت تا باز هم در خروش ملت زمین گیر شود.

عمق تحلیلی وقایع و رخدادها چیزی است که جز با سیر در پارادایم های فکری و چارچوب های هویتی و اجتماعی نمی توان به آنها دست یازید. سطح تحلیلی را سیاستمداران تازه کار می بینند و عمق تحلیلی را تحلیلگران کهنه کار؛ و از برآیند آن دومی است که می توان به واقعیات اجتماعی رسید و در عین تحلیل اتفاقات نیم نگاهی به آینده داشت.

از آن هنگام که ایران با مقوله ای به نام تجدد آشنا شد، کم کم رنگ و بوی ملی گرایی کوچه و بازار شهر را گرفت. و این گونه بود که "روح قومی" و "هویت ملی" که تنها در ربط با نیازهای سیاسی و اجتماعی تعریف می شد و با دین نسبتی بنیادی نداشت، نهضت های مبتنی بر ناسیونالیسم را رقم زد؛ ناسیونالیسمی که حتی بعدها رضا شاه هم مروج آن شد تا در سیر تجدد مآبی راهی برای جایگزینی کلیسا بیابد.

در مقابل اما این دینمداران بودند که از حوزه قد علم کردند تا مبتنی بر هویت ایرانی- اسلامی نهضتی نو را سازمان دهند. و آن روز ادعای ملی‏گرایی و وطن‏پرستی مغلوب ایدئولوژی دینی شد. پیشنهاد فراوان بود؛ می گفتند:«جمهوری ایرانی» اما امام فرمود:«جمهوری اسلامی، نه یک کلمه کم و نه یک کلمه زیاد.» گوشت و استخوان مردم ایران با مفاهیم دینی پیوند خورده بود و درست به همین دلیل بود که آنان گفتمان دینی را پذیرفتند.

به جهت فراگیری گفتمان دینی بود که در سال های مبارزه انتشار مقاله توهین آمیز در روزنامه اطلاعات علیه امام که یک "رهبر دینی" محسوب می شد، ماهها تظاهرات و راهپیمایی را به دنبال داشت. مردم قم، 19 دی 56 به صحنه آمدند و در چهلمین روزِ آنان نوبت به مردم تبریز رسید تا کشتار 90 مسلمان را محکوم کنند و به این ترتیب خروشی برخواسته از غیرت دینی که ریشه در خواستگاه گفتمانی مردم ایران داشت، شکل گرفت و به سرتاسر ایران رسید.

چرخ زمان گشت و گشت و تکثّر و لیبرالیسم مفرط ضمیمه ملی‏گرایی پیشین شد تا "کثیری ملی‏گرایی" و "کثرت روح قومی" رقم بخورد. کسانی که این بار به میدان آمدند در یک چیز مشترک بودند و آن تکثّر یعنی نبود نقطه مشترک بود! این همه که رهاورد عصر فرامدرن تلقی می شود، نه هدف و آرمانی یکسان و نه اصولی ثابت که تنها اصل آزادسازی و رهایی را هدف می گرفت و این شاید تنها نقطه مشترک جریانی بود که ریشه گفتمانی اش را خواه ناخواه باید به ملی‎گرایی بازگرداند.

سرمایه گذاری بر روی اقوام لر و ترک از سوی سبزها نه یک ضرورت و تاکتیکِ صرف در بازه تبلیغات انتخاباتی؛ که یک راهبرد مبتنی بر باور بود. آنچه در نهایت هم رقم خورد لشگرکشی کسانی بود که غیرت و غرورشان نه بر سر مسائل دینی و پایبندی های مذهبی که بر سر ملی گرایی و تکثرگرایی خدشه دار می شد!

و این گونه بود که همان دو گفتمان رایج به مصاف هم رفتند و این بار نیز چون هویت عمومی مردم، هویتی ایرانی - اسلامی بود و خواستگاه دینی داشت، گفتمانی که دین را دغدغه و آرمان خود می پنداشت، غالب آمد. جنس خروش مردم در نهم دی ماه از جنس قیام دی 56 بود. هر دو خروش به حمایت از یک فضای گفتمانی شکل گرفت و خواستگاهی کاملا مشترک داشت.

آن روز و در گرماگرم خروش ملت، بودند کسانی که هنوز گفتمان سکولار و آریایی خود را غالب می دانستند و یا حداقل آنکه درصدد تسری آن و جایگزینی اش به جای گفتمان دینی برمی آمدند. در آن جبهه نیز می شد چهره های معتقد به مذهب یافت؛ اما این ظاهر نبود که اهمیت داشت؛ بلکه میزان بهایی که به مذهب داده می شد، واجد ارزش بود.

 

و امروز باز مردم، جوانی و برنایی انقلابی را ثابت کردند که بر مبنای مفاهیم دینی و اصل ولایت فقیه و فرامین امام بنیان نهاده شده بود. مردم نشان دادند از همان چارچوب گفتمانی برخوردارند و نسبتی با تکثر لیبرال و ملی گرایی سکولار نداشته و ندارند.

بیانیه میرحسین بعد از مصایب روز عاشورا اما اثبات کرد که او همان گونه که پنداشته می شد ریشه در همان حلقه ملی گرایان انقلابی دارد. خروش میرحسین از جنس خروش مردم نیست. دغدغه های او متعلق به گفتمانی است که بارها در برابر انقلابیون شکست خورده و آنچه در نهم دی گذشت واقعیتی است که اکنون او نیز مثل آن روز ملی گراها یا نمی خواهد و یا نمی تواند آن را بپذیرد. اکنون این واقعیت مسجل شده است که هر گفتمانی در ایران که خواستگاهی جز هویت ایرانی- اسلامی داشته باشد، محکوم به زوال و شکست است.



مدير كل تبليغات اسلامي استان اردبيل گفت: حماسه عاشورايي نهم ديماه 88 چشم دشمنان اسلام را كور كرد.

حجت الاسلام مهدي ستوده در مصاحبه اي گفت:روز نهم دي ماه 88 يكي از روزهاي مهم و به ياد ماندني در تاريخ انقلاب اسلامي ايران است.

وي گفت: در عاشوراي سال گذشته عده اي از افراد فريب خورده و منحرف با خط و نشان رسانه هاي بيگانه دست به يك اقدام وقيحانه زدند و با شادي و هلهله، حرمت عاشوراي حسيني را شكستند.

ستوده اظهار داشت: ولي فقيه عالم ترين در زمان و بر زمان خويش است. اما متاسفانه برخي خواص ما در سال گذشته از درك صحيح اين امر بازماندند و نتوانستند اين مفاهيم را درك كنند.

مدير كل تبليغات اسلامي ولايت فقيه را به عنوان بزرگ‌ترين سرمايه نظام جمهوري اسلامي نام برد و اظهار داشت: مردم با اين حضور نشان دادند كه همواره در تمامي زمانها در مسير ولايت حركت مي كنند و پايبند به ولايت فقيه به عنوان ركن اساسي انقلاب اسلامي هستند.

وي افزود: از ابتداي شكل‌گيري انقلاب اسلامي ايران استكبار جهاني با توطئه‌هاي گوناگون قصد ضربه زدن به انقلاب را داشتند تا انقلاب از مسير خود منحرف شود و در اين راستا استكبار از افراد و گروه‌هاي مختلف براي ضربه زدن به انقلاب تلاش كردند اما با هوشياري رهبري و مردم تمام اين توطئه‌ها نقش بر آب شد.

منبع: سايت سازمان تبليغات اسلامي استان اردبيل



جمعه 29 بهمن 1389برچسب:جنگ,نرم,چیست,?,, :: 13:14 ::  نويسنده : مبین اسماعیلی



جنگ نرم

جنگ نرم

جنگ نرم مترادف اصطلاحات بسیاری در علوم سیاسی و نظامی است. در علوم نظامی از واژه هایی مانند جنگ روانی یا عملیات روانی و در علوم سیاسی از واژه هایی چون براندازی نرم، تهدید نرم، انقلاب مخملین و اخیرا به واژه انقلاب رنگین برای تبیین این اصطلاح استفاده می‌شود.

گاهی به جای جنگ از واژه های تهدید یا قدرت نیز استفاده می شود، ولی در نهایت هر دوبه یک مفهوم ختم می شوند. نظریه جنگ نرم طی دهه های اخیر وارد ادبیات سیاسی شده است و "ژوزف نای" از اندیشمندان معاصر معتقد است، مبنای قدرت سخت یا جنگ سخت بر "اجبار" و مبنای قدرت نرم بر "اقناع" است، او برخلاف بعضی از صاحب نظران، اقتصاد و دیپلماسی را در زیرمجموعه قدرت سخت قرار داده و تنها از رسانه بعنوان قدرت نرم نام می‌ برد.

در تمامی اصطلاحات بالا هدف مشترک تحمیل اراده گروهی بر گروه دیگر بدون استفاده از راه های نظامی است. اما از آنجا که در مورد گستردگی و حوزه فعالیت هر کدام اتفاق نظر وجود ندارد؛ اشاره کوتاهی به هر کدام از واژه های مذکور و سابقه تاریخی آنها خواهیم داشت.

مبنای قدرت سخت یا جنگ سخت بر "اجبار" و مبنای قدرت نرم بر "اقناع" است

جنگ روانی، جنگ نرم

جنگ روانی پیشینه ای بسیار طولانی دارد؛ چرا که انسان‌ها برای تحت تأثیر قرار دادن طرف مقابل به شیوه‌ها و ترفندهایی متوسل می‌شدند، اما اصطلاح جنگ روانی در جنگ جهانی دوم در آمریکا و اروپا رواج یافت.

فولر، مورخ و تحلیلگر نظامی بریتانیایی اولین کسی بود که اصطلاح جنگ روانی را در سال 1920 به کار برد. در آن زمان استفاده فولر از واژه جنگ روانی در محافل نظامی و علمی بریتانیا و آمریکا توجه چندانی را به خود جلب نکرد. در ژانویه 1940 با انتشار مقاله ای با عنوان "جنگ روانی و چگونگی به راه اندازی آن" این اصطلاح برای اولین بار وارد ادبیات آمریکا شد. بر این اساس "جنگ روانی را باید استفاده از هر نوع وسیله ای به منظور تاثیر گذاری بر روحیه و رفتار یک گروه با هدف نظامی مشخص معنا کرد". در پایان جنگ جهانی دوم این اصطلاح به "فرهنگ لغت وبستر" وارد شد و بخشی از عبارت پردازی‌های سیاسی و نظامی آن زمان را تشکیل داد.

در سال 1950 یعنی تنها یک‌سال پس از پایان جنگ جهانی دوم "ترومن"، رئیس جمهور وقت آمریکا به منظور کسب آمادگی برای اجرای جنگ‌روانی در کره پروژه‌ای با عنوان "نبرد حقیقت" را با بودجه‌ای معادل 121میلیون دلار تصویب کرد. ارتش آمریکا اداره و ریاست جنگ‌ روانی را به عنوان بخش ستادی ویژه ایجاد کرد و در کنار واحدهای رزمی، واحدهای جنگ‌روانی گسترده‌ای را با استفاده از تجربیات جنگ‌جهانی دوم تشکیل داد. از آن‌زمان تاکنون، سازمان‌ها و واحدهای روانی ـ تبلیغاتی آمریکا با توسعه‌ای روزافزون همواره به عنوان یکی از بازوهای اصلی آن کشور در جنگ و صلح عمل کرده‌اند.

براندازی نرم، تهدید نرم، انقلاب مخملین، انقلاب رنگین

در سال های پایانی جنگ سرد، اولین پروژه براندازی نرم در لهستان و با رهبری "لخ والسا" در جنبش کارگری این کشور در سال 1984 تحقق یافت و با فروپاشی شوروی و یوگسلاوی و چند کشور دیگر اروپای شرقی براندازی نرم به مسئله جدیدی در حوزه قدرت و امنیت تبدیل شد.

نرم افزار خواندن و شمردن

استعمارگران از براندازی حکومت ها در یوگسلاوی، گرجستان، اوکراین، قرقیزستان و امثال آن با عنوان انقلاب های رنگی، به جای واژه خشن جنگ نرم یاد می نمایند.

انقلاب های مخملی یا "انقلاب های رنگی" و "گلی" از شیوه های براندازی نرم است که نوعی دگرگونی و جابجایی قدرت به همراه مبارزه منفی و نافرمانی مدنی را شامل می‌شود. انقلاب های رنگی و مخملی در جوامع پسا کمونیستی در اروپای مرکزی، شرقی و آسیای مرکزی اتفاق افتاد. این واژه برای نخستین بار از سوی "والسلاوهادل" رئیس جمهور پیشین چک که در آن زمان رهبر مخالفان چکسلواکی سابق بود، وارد ادبیات سیاسی شد. مخالفان حکومت در چکسلواکی با انجام سلسله اقدامات مرتبط و زنجیره‌ای در طی یک دوره شش هفته‌ای از 17 نوامبر تا 29 دسامبر 1989 در این کشور موفق به نوعی دگرگونی و جابجایی قدرت شدند. این پدیده سپس به شکل زنجیره‌ای در صربستان طی دو مرحله 1997 - 2000 ، گرجستان 2003 ، اوکراین 2004 و قرقیزستان 2005 ادامه یافت.

به طور کلی اهداف آمریکا از سازماندهی انقلاب های رنگین در کشور‌های هدف را در چارچوب حوزه‌های زیر می‌توان بررسی کرد:

- تسلط بر مناطق ژئوپلتیکی و ژئواستراستژیکی

- کنترل شریان انتقال انرژی و جلوگیری از تسلیحاتی شدن آن

- حذف و یا مهار نظام های مخالف در برابر نظام آمریکا

- ممانعت از ایجاد اتحادیه های نظامی و امنیتی در آسیا، خاورمیانه و آسیای مرکزی

- همسو کردن کشورهای هدف با سیاست های آمریکا

- فرصت سازی اقتصادی برای آمریکا

- مهار بیداری اسلامی

جورج سوروس ، رئیس بنیاد سوروس سرمایه دار بزرگ آمریکایی یا به عبارتی میلیاردر یهودی آمریکایی یکی از معماران اصلی انقلاب مخملین گرجستان در گفتگویی با روزنامه لس آنجلس تایمز اظهار داشت که : تمایل دارد سناریوی گرجستان در کشورهای آسیای مرکزی یعنی تاجیکستان، ازبکستان، قرقیزستان و ترکمنستان تکرار شود.

شرکت‌کنندگان انقلاب‌های رنگین اغلب از مقاومت مسالمت‌آمیز با هدف اعتراض‌ علیه دولت‌های غیرهمسو با آمریکا و حمایت از دمکراسی، لیبرالیسم و استقلال ملی استفاده کرده‌اند و معمولاً یک رنگ یا گل خاصی را به عنوان سمبل و نشانه خود برگزیده‌اند. اعتراض‌های صورت گرفته و نقش مهمی که سازمان‌های غیردولتی به ویژه سازمان‌های فعال دانشجویی در سازماندهی مقاومت مسالمت‌آمیز ایفا می‌کنند، این رویدادها را برجسته‌تر نشان می‌دهد.

جنگ روانی پیشینه ای بسیار طولانی دارد؛ چرا که انسان‌ها برای تحت تأثیر قرار دادن طرف مقابل به شیوه‌ها و ترفندهایی متوسل می‌شدند، اما اصطلاح جنگ روانی در جنگ جهانی دوم در آمریکا و اروپا رواج یافت

اهداف اجرایی از جنگ نرم

همان طور که اشاره شد، جنگ روانى جدید عملى سازمان یافته و برنامه ریزى شده پدیده اى همیشگى و پیوسته است که اختصاص به مقطع زمانى خاصى ندارد. با توجه به این مسأله مى توان اهداف جنگ روانى را در یک تقسیم بندى به اهداف سیاسى و اهداف نظامى و در تقسیم بندى دیگر، آن را به اهداف و مقاصد استراتژیکى و مقاصد تاکتیکى تقسیم نمود

با توجه به این که ماهیت اصلى عملیات روانى به اعتراف خود آمریکایى ها عبارت است از تلاش براى تأثیرگذارى بر افکار، احساسات و تمایلات گروه هاى دوست، دشمن یا بى طرف مى توان تا حدودى به برخى از مهمترین اهداف جنگ روانى پى برد:

- تأثیرگذارى شدید بر افکار عمومى جامعه مورد هدف از راه طرح جنگ نرم و با ابزار خبر و اطلاع رسانى هدفمند و کنترل شده که نظام سلطه همواره از این روش براى پیشبرد اهداف خود سود جسته است و البته موفقیت هایى هم در این زمینه داشته است.

- ترساندن از مرگ یا فقر یا قدرت خارجى سرکوبگر و پس از آن دعوت به تسلیم از راه پخش شایعات و دامن زدن به آن براى ایجاد جو بى اعتمادى و ناامنى روانى.

جنگ نرم

- اختلاف افکنى در صفوف مردم و برانگیختن اختلاف میان مقام هاى نظامى و سیاسى کشور مورد نظر در راستاى تجزیه سیاسى کشور.

- اشاعه بذر یأس و نومیدى درمیان مردم و بویژه نسل جوان به منظور بى تفاوت کردن آنها نسبت به کشور خود و تحولات احتمالى آتى.

- کاهش روحیه و کارآیى رزمى ( در زمان جنگ نظامى).

- ایجاد اختلال در سامانه هاى کنترلى و ارتباطى کشور هدف.

- تبلیغات سیاه (با هدف براندازى و آشوب) به وسیله شایعه پراکنى، پخش تصاویر مستهجن ، جوسازى از راه پخش شب نامه ها و ...

- تقویت نارضایتى هاى ملت به دلیل مسائل مذهبى، قومى، سیاسى و اجتماعى نسبت به دولت خود به طورى که در مواقع حساس این نارضایتى ها زمینه تجزیه کشور را فراهم کند.

- تلاش براى بحرانى و حاد نشان دادن اوضاع کشور از راه ارائه اخبار نادرست و نیز تحلیل هاى نادرست و اغراق آمیز که مقام معظم رهبرى نیز در دیدار اخیر اعضاى مجلس خبرگان با ایشان به آن اشاره داشته و آن را در راستاى خط تهاجمى دشمن توصیف کردند.

با توجه به تمام مطالبى که گفته شد، ضرورت مقابله جدى با جنگ روانى دشمن به شیوه هاى سخت افزارى و نرم افزارى بر کسى پوشیده نمى ماند. اما در این میان وحدت استراتژیک تمام نهادهاى کشور براى پاسداشت تمامیت ارضى نیز مقدمه اى لازم براى خنثى کردن جنگ روانى دشمنان است.

قبس زعفرانی

گروه جامعه و ارتباطات

منبع:تبیان

 



جمعه 29 بهمن 1389برچسب:, :: 13:14 ::  نويسنده : مبین اسماعیلی

اشکال جنگ نرم:

جنگ نرم با اشكال گوناگوني همچون: جنگ رواني، جنگ رايانه اي، جنگ اينترنتي و راه اندازي شبكه هاي راديويي و تلويزيوني اجرا مي شود. از اين رو جنگ نرم مترادف جنگ رواني و يا جنگ اينترنتي نيست بلكه جنگي با ابعاد گسترده تر از آنها است.


خبرگزاري فارس: مدير آموزش و پرورش شهريار بر آگاه‌سازي نسل امروز به ويژه دانش‌آموزان از اهداف جنگ نرم و چگونگي مقابله با اين فتنه بزرگ تأكيد كرد. به گزارش خبرگزاري فارس از شهريار به نقل از روابط عمومي آموزش و پرورش شهرستان شهريار، ابوالحسن ماهرويي صبح امروز در نشستي افزود: از آنجايي كه دشمنان كشور به دنبال حمله به تفكرات و مقدسات مردم كشور به ويژه دانش آموزان و جوانان هستند بايد اين قشر از جامعه را براي مبارزه با اهداف شوم آنها آماده كرد.
وي تصريح كرد: آشناسازي دانش‌آموزان با اين راهكارها از جمله مواردي است كه به عهده شوراهاي دانش‌آموزي گذاشته شده و اعضاي شوراي دانش‌آموزي بايد به ترغيب دانش‌آموزان به يادگيري و آشنايي با اهداف شوم دشمنان بپردازند.
ماهرويي همچنين بر توسعه، تحقيق و پژوهش بين دانش آموزان، تأكيد كرد و گفت: دانش‌آموزان مي‌توانند با تحقيق در ارتباط با مسائلي كه هم اكنون در كشور وجود دارد، مانند جنگ نرم، هدفمند كردن يارانه‌ها، عاشورا به نتايج مناسب و كاربردي برسند.
وي افزود: رسيدگي به مشكلات دانش‌آموزان و مدارس و ارتباط بين دانش‌آموزان و مسئولان تنها يكي از وظايف اعضاي شوراها است و ارائه راهكارها و ايده‌هاي جديد نيز بر عهده آنها است.
مديريت آموزش و پرورش شهريار خاطرنشان كرد: شوراهاي دانش‌آموزي بايد با خلاقيت و نوآوري خود به ذهن انگيزي دانش آموزان و آشنايي آنها با مسائل مختلف كمك كنند.
در اين نشست همچنين معاونت پرورشي و تربيت‌بدني آموزش و پرورش و شهريار، با بيان اينكه امسال توجه زيادي به شوراهاي دانش‌آموزي شده و دانش‌آموزان بايد نهايت بهره را از فرصتي كه در اختيارشان قرار داده شده ببرند، ادامه داد: نه تنها آموزش و پرورش بلكه نگاه دولت به شوراها نيز مثبت‌تر از هميشه است.
علي نجفي خطاب به دانش‌آموزان تأكيد كرد: شما دانش‌آموزاني كه به عنوان اعضاي شوراي دانش آموزي فعاليت مي‌كنيد بايد نمونه و الگوي ساير دانش‌آموزان باشيد.
‌وي با اشاره به اهميت تقويت روحيه كتاب خواني بين دانش‌آموزان، خاطرنشان كرد: بيش از 15 هزار جلد كتاب در زمينه مسائل مختلف بين مدارس مختلف توزيع شده و اين اداره همچنان به دنبال تجهيز بيشتر كتابخانه‌ها و جذب دانش‌آموزان به اين بخش است.
نجفي اذعان داشت: شوراهاي دانش‌آموزي بهترين كانال ارتباطي هستند كه مشكلات مدرسه را به گوش مسئولان اداره آموزش و پرورش مي‌رسانند.
وي با بين اينكه دانش‌آموزان بايد نظرات خود را كامل و سنجيده و با يك مطالعه درست و كامل مطرح كنند، تاكيد كرد: مسئولان نيز بيش از پيش گوش شنواي دانش آموزان است و مشكلات آنها را حل و فصل مي‌كنند.
‌در اين جلسه دانش‌آموزان عضو هيئت رئيسه شورا نيز به طرح مشكلات و معضلات تحصيلي خود در مدارس پرداختند و همچنين ايده‌ها و راهكارهاي خود را تشريح كردند.



جمعه 29 بهمن 1389برچسب:, :: 13:14 ::  نويسنده : مبین اسماعیلی

مهر: معاون رئیس جمهور گفت: تاکید و توجه دشمن در عرصه جنگ نرم بر دانش آموزان و جوانان است که در این زمینه سرمایه گذاری کرده است.

حجت الاسلام محمدجواد حاج علی اکبری شامگاه دوشنبه در جمع مشاوران جوان استانداری اصفهان افزود:عرصه جنگ نرم بخش های زیادی را دربر می گیرد که تاکید و تمرکز دشمن در مقابله با ایران در زمینه جنگ نرم متکی بر حوزه فکری، تربیتی و فرهنگی است.

معاون رئیس جمهور اظهار داشت: در حوزه مشاوران جوان تجارب خوبی وجود دارد و انگیزه ها و برنامه‌های زیادی برای ادامه فعالیت این حوزه است.

وی گفت: مدل‌های نابی که انقلاب اسلامی ارائه می‌کند در همه حوزه‌ها پاسخگو است و باید در حوزه‌های اجتماعی، اقتصادی، نظامی و فرهنگی بر طبق مکتب ناب محمدی نظام سازی کرد.

حاج علی اکبری در ادامه سخنان خود یادآور شد: مشاوران جوان در هر مقام و منصبی که هستند با فهم درست، روشن بینی، دقت و در جهت افزایش کیفیت و کمیت کارها را انجام و صحنه کلان را مد نظر قرار دهند.

معاون رئیس جمهور در ادامه با اشاره به اینکه اکنون بعد از گذشت 31 سال از پیروزی انقلاب اسلامی در یک زمان ممتازی به سر می‌بریم، یادآور شد: شرایطی که در آن زندگی می‌کنیم جزو فرصتهایی است که افراد بسیاری در طول تاریخ آرزوی زندگی در این عصر و مقطع تاریخی را داشتند.

معاون رئیس جمهور با اشاره به اینکه آنچه از طرف دشمن اتفاق می‌افتد ضد حمله است، تصریح کرد: موفقیت ما در گرو تهاجم است و شکست ما در زمانی است که در موضع انفعال و عقب نشینی باشیم.

وی خاطرنشان کرد: دشمنان با برنامه ریزی‌های دقیق جریان تسلط همه جانبه جهان را در دستور کار خود قرار داده و مطالعات نشان می‌دهد پشت همه این برنامه‌ها پایگاه‌ها‌ی صهیونیستی قرار دارند.




به گزارش باشگاه خبری فارس «توانا» به نقل از روابط عمومی سازمان دانش‌آموزی، داوود روستایی قائم‌مقام سازمان دانش آموزی وزارت آموزش و پرورش با اشاره به انتشار مجموعه کتاب‌های "راه آسمان " از سوی سازمان دانش‌آموزی اظهار داشت: این کتاب‌ها به مناسبت هفته ولایت و بصیرت و با هدف بصیرت‌بخشی و تقویت ولایت‌مداری نوجوانان و جوانان ایران اسلامی و آشنایی آنها با "جنگ نرم " و ترفندهای دشمنان منتشر شده است.
وی افزود: این کتاب‌ها در چهار جلد با عناوین «همچون نم‌نم‌ آفتاب» با موضوع داستان‌های کوتاه از زندگی رهبر معظم انقلاب حضرت آیت‌الله خامنه‌ای، «جدی‌تر از جنگ» با موضوع جنگ نرم و ترفندهای دشمن، «حرف‌های ماندگار» با موضوع آشنایی با 24 مفهوم قرآنی و «زندگی خوش‌مزه است» با موضوع آشنایی با 24 مهارت زندگی از سوی معاونت فعالیت‌های دانش‌آموزی سازمان دانش‌آموزی وزارت آموزش و پرورش در شمارگان 20 هزار جلد منتشر و در میان دانش‌آموزان عضو گروه‌های "پیشتازان " و "فرزانگان " سراسر کشور توزیع شده است.
* دانش‌آموزان باید سفیر قرآن در مدارس باشندبه گزارش توانا، ابوالحسن ماهرویی مدیر آموزش و پرورش شهرستان شهریار در مراسم بازدید از برخی مدارس قرآن این شهرستان با حضور در کلاس‌های آموزش قرآن اظهار داشت: دانش‌آموزان باید آموزه‌های قرآنی را در زندگی خود به‌کار ببندند و رفتار خود را با استفاده از کلام خداوند تصحیح کنند.
وی خطاب به دانش‌آموزان گفت: چنانچه با قرآن انس گرفته و از این نعمت بزرگ الهی بهره‌مند شوید، دانش‌آموزان دیگر نیز با مشاهده تغییرات مثبت در زندگی شما جذب قرآن شده و از وجود آن بهره‌مند می‌شوند.ماهرویی با بیان اینکه تأسیس مدارس قرآنی از توصیه‌های مقام معظم رهبری است که وزیر آموزش و پرورش نیز بر آن تاکید دارد، از تلاش دست‌اندرکاران این طرح به ویژه معاونت پرورشی و تربیت‌بدنی این شهرستان تشکر کرد؛ همچنین بر اساس این گزارش، 55 مدرسه از مدارس شهرستان شهریار به عنوان مدارس قرآن انتخاب شده و کلاس‌های این مدارس در دو بخش "روخوانی " و "مفاهیم قرآنی " برگزار می‌شوند.



جمعه 29 بهمن 1389برچسب:, :: 13:14 ::  نويسنده : مبین اسماعیلی

دلایل استفاده از جنگ نرم

انتشار مقاله مشهور جوزف نای نظریه پرداز آمریکایی تحت عنوان «قدرت نرم» power Soft در فصلنامه آمریکایی foreign policyدر سال ۱۹۹۰ دیدگاه جدیدی را به مخاطبان ارائه کرد که براساس آن ایالات متحده به جای آن که از طریق بکارگیری آنچه که قدرت سخت می نامند به انجام کودتای نظامی در کشورهای رقیب اقدام کند؛ تلاش خود را بر ایجاد تغییرات در کشورهای هدف از طریق تأثیرگذاری بر نخبگان جامعه متمرکز می کند.

براین اساس آمریکا می توانست بجای سرمایه گذاری میلیارد دلاری بر تئوری جنگ ستارگان به منظور مقابله با آنچه تهدید شوروی خوانده می شد، به سرمایه گذاری بر نخبگان جامعه شوروی از طرق مختلف اقدام کند. پس از فروپاشی شوروی جوزف نای مقاله دیگری تحت عنوان «کاربرد قدرت نرم» در فصلنامه فارن پالسی در سال ۲۰۰۴ منتشر ساخت که تکمیل کننده نظرات قبلی او متناسب با تغییرات جهان در سال های پس از فروپاشی شوروی و بویژه تحولات ناشی از واقعه یازده سپتامبر در روابط بین الملل بود.

در مقاله مذکور جوزف نای دیدگاه خود را درباره ایجاد تغییرات از طریق به کارگیری دیپلماسی عمومی در کنار بکارگیری قدرت نرم در میان نخبگان جامعه هدف مطرح کرد. بعدها نظرات او تکمیل تر شد و به عنوان دستورالعمل سیاست خارجی آمریکا تحت عنوان بکارگیری «قدرت هوشمند» Smart power به مورد اجرا گذارده شد. براساس این نظریه آمریکا با استفاده از دیپلماسی عمومی و قدرت هوشمند به برقراری نفوذ در بدنه جامعه هدف کمک می کند. این دیدگاه با دستورالعمل های اجرایی که توسط کارشناسان اطلاعاتی آمریکا نظیر دکتر «جین شارپ» تهیه شد، در سطح رسانه های گروهی به مفهوم «انقلاب نرم» معروف شد.

هم اکنون کشورهای استکباری به این نتیجه رسیده اند که همان گونه که استعمار به شیوه های قدیم، دیگر جواب گوی نیازها و اقتضائات امروزه نیست و باید در قالب استعمار نو وارد برخی از کشورها شد، از طریق جنگ سخت نیز چندان نمی توان موفقیت های موردنظر را کسب کرد. بنابراین سعی می کنند با تمرکز بر مسائل فکری، ایدئولوژیک و فرهنگی و در واقع با گشودن جبهه جنگ نرم، به اهداف خود برسند.

بنابراین جنگ نرم، امروزه مؤثرترین، کارآمدترین و کم هزینه ترین و درعین حال خطرناک ترین و پیچیده ترین نوع جنگ علیه امنیت ملی یک کشور است، چون می توان با کمترین هزینه با حذف تهاجم خود قرار می دهد.

جنگ نرم به روحیه، به عنوان یکی از عوامل قدرت ملی خدشه وارد می کند، عزم و اراده ملت را از بین می برد، مقاومت و دفاع از آرمان و سیاست های نظام را تضعیف می کند، فروپاشی روانی یک ملت می تواند مقدمه ای برای فروپاشی سیاسی امنیتی و ساختارهای آن باشد. جوزف نای قدرت نرم را شیوه غیرمستقیم رسیدن به نتایج مطلوب بدون تهدید یا پاداش ملموس می داند. این شیوه غیرمستقیم رسیدن به نتایج مطلوب قدرت است. بر این پایه یک کشور می تواند به مقاصد موردنظر خود در سیاست جهانی نایل آید، چون کشورهای دیگر، ارزش های آن را می پذیرند، از آن تبعیت می کنند، تحت تأثیر پیشرفت و آزاداندیشی آن قرار می گیرند و در نتیجه خواهان پیروی از آن می شوند. در این مفهوم آنچه مهم تلقی می شود، تنظیم دستورالعملی است که دیگران را جذب کند. بنابراین جنگ نرم، توانایی کسب آنچه که می خواهید از طریق جذب کردن نه از طریق اجبار و یا پاداش می باشد.(۱)

● شیوه اعمال جنگ نرم

شیوه عمده این تأثیرگذاری نیز به این صورت است که ابتدا مجموعه مؤلفه هایی را در ارتباط با یک موضوع استخراج می کنند؛ یعنی در رابطه با موضوعی که می خواهند القائی درمورد آن داشته باشند، چند مؤلفه را استخراج کرده و سعی می کنند دست کم نیمی از این مجموعه مؤلفه ها صادق باشد. آن گاه این اطلاعات صحیح را به عنوان پوشش و چتری به کار می گیرند تا در دل آن، چند موضوع خلاف واقع و نادرست را با تجزیه و تحلیل هایی و به عنوان کالا و خدمات فکری و فرهنگی به کام مخاطب بریزند. بنابراین با جذابیت ظاهری که برای مخاطبان ایجاد می کنند، آن ها را در پی بردن به انگیزه اصلی، دچار مشکل کنند. زیرا هنگامی که مخاطب می بیند چند مورد از این مؤلفه ها صحیح است، دیگر کل آن پدیده و تحلیل ارائه شده از آن را می پذیرد. دشمنان از این طریق می توانند اهداف مورد نظر خود را به مخاطب تحمیل کنند. استفاده از قدرت نرم علیه تمامیت ارضی، استقلال و هویت ملی کشور تنها در شرایط ضعف و شکست نظام اتفاق نمی افتد بلکه در «پیروزی های خیره کننده» هم از این ابزار برای تضعیف موقعیت داخلی و بین المللی انقلاب و نظام استفاده می شود. شیوه های به کارگیری جنگ نرم طی مراحل مختلف و با ابزار متفاوتی انجام می گیرد. شاید اولین کاری که در جنگ نرم انجام می شود این است که شخص را نسبت به دیدگاه های خود دچار شک و تردید می کند. شک، فرد را دچار خلأ فکری و منطقی می کند و او آماده می شود تا چیزهای دیگری را در ذهن بپذیرد.


بنابراین ابتدا فرد باید نسبت به منابع فکری خود شک کند. در مرحله دوم، مخاطب باید منابعی که اطلاعات در آن ریخته می شود را بپذیرد. برای نمونه دشمن می گوید: رسانه های شما دروغ می گویند یا همه واقعیت را نمی گویند و براساس منافع خودشان این کار را می کنند... در نتیجه نسبت به صحت عمل رسانه های خودی شک پیدا می شود؛ ولی همچنان نیاز هست که منابع اطلاعاتی دیگری جایگزین آن شود. آن گاه سریعاً منابع رقیب از سوی دشمنان معرفی می شوند. تزریق اطلاعات این گونه صورت می پذیرد. یکی دیگر از روش های مهم در جنگ نرم، فریب است؛ یعنی مخاطب باید به این نتیجه برسد که باید این کار را انجام دهد و راهی جز این ندارد.

این زمانی است که گزینه های مقابل او آنقدر محدود شود که هرچه را در دایره گزینشش انتخاب کند، برای طرف مقابل، برد محسوب شود. ظاهراً تنوع هست ولی راه گریزی نیست.

مهم ترین و بالاترین سطح فریب این است که فرد را به خودفریبی بکشانند. گاهی فرد فریب می خورد اما می داند که فریب خورده و چاره ای ندارد. گاهی نیز فرد فریب می خورد اما هرچه تلاش می کنند او را از دایره و تور فریب بیرون بیاورند، امکان پذیر نیست؛ چراکه نمی خواهد باور کند که فریب خورده است.

شیوه دیگر اعمال جنگ نرم ایجاد ادبیات و روش های مطلوب برای جذب مخاطب میباشد. هر انسانی، ارزش ها و هنجارهایی در ذهن خود دارد. اگر مطالبی که دیگران می گویند تفاوت زیادی با این ارزش های ذهنی داشته باشد، آن را پس می زند. به عنوان مثال هیچ گاه فردی مذهبی پیامی کاملاً ضدمذهبی را نمی پذیرد و شدیداً با آن پیام مقابله می کند به همین دلیل دشمن تلاش می کند پیام مورد نظرش را باتوجه به ارزش ها و هنجارهای مخاطبان، طراحی کند و با ادبیات و شیوه هایی کاملاً معقول و پسندیده مخاطب را در ابتدا جذب کرده و سپس مفاهیم و ارزش های موردنظر خود را به صورت نامحسوس به او القاء نماید.

از این رو یکی از مسائل پراهمیت در جنگ نرم، طراحی ادبیات مناسب است. ادبیاتی که ظاهری ارزشمند داشته باشد. دشمنان، ادبیات و ارزش های ما را منفور و نامطلوب نشان می دهند؛ ذهن مردم هم طبیعتاً به چیزهای نازیبا گرایش ندارد آن گاه یک ادبیات جایگزین مطرح می کنند و از این راه به مرور زمان بر تمایلات و رفتارهای ما تأثیر می گذارند. این گونه است که بعد از مدتی، فرد دچار عمیق ترین شکل فریب، یعنی خودفریبی می شود و هرگونه تلاش برای آزادسازی را تلاش برای نابودی می انگارد و در نتیجه مقابل آن می ایستد.



جمعه 29 بهمن 1389برچسب:, :: 13:14 ::  نويسنده : مبین اسماعیلی

گرداب- مصادیق جنگ نرم جلوه‌های تازه‌تری به خود گرفته است. در این راستا گردانندگان این تهاجم که اهداف ویژه‌ای برای مقاصد خود می‌جویند، جامعه دانش آموزی کشور را هدف گرفته‌اند. در این میان بیش از 122 هزار مدرسه در سراسر کشور در تیررس این تهاجمات قرار دارند، 13 میلیون دانش آموز ایرانی که به زودی برای ادامه تحصیل پا به مدارس می‌گذارند.

اعلام گاه به گاه هدف گیری جمعیت دانش آموزی با مصادیق جنگ نرم از سوی گردانندگان این نبرد پنهان، سبب بروز برخوردها و موضع گیری‌های فصلی می‌شود. مسئله‌ای که برخلاف حساسیت تربیتی آن در میان نوجوانان و جوانان که نیروی انسانی آینده مدیریتی و اجرایی کشور را تشکیل می‌دهند، جزء اولویت‌های چندم مدیران و تصمیم گیران آموزشی و فرهنگی به شمار می‌روند.

گسترش بازی‌های رایانه‌ای و برنامه‌های شبکه‌های ماهواره‌ای و دور نگه داشتن نوجوانان و جوانان از گروه‌های اجتماعی و اتصال آنها به اتاق‌های گفت‌وگو (چت‌روم‌ها) در اینترنت بر شکنندگی آنها تاثیر می گذارد و از توان تشخیص خوب و بد آنها می کاهد؛ مسئله‌ای که بزرگ ترین سرمایه کشور را در دفاع از ارزش ها و اعتقاداتش خلع سلاح می‌کند.

در این راستا کارشناسان معتقدند شناسایی و مقابله با مصادیق جنگ نرم که شکل تکامل یافته تهاجم فرهنگی است، تنها راهکار و راه چاره نیست و بعد از گذشت دو دهه از فرمایش امام خمینی (ره) درباره قرآنی شدن تربیت دانش آموزان و گذشت یک دهه از بیان خواسته مقام معظم رهبری مبنی بر مقابله با تهاجم فرهنگی و پایه گذاری مهندسی فرهنگی در نظام تعلیم و تربیتی کشور، هیچ نهاد یا ارگانی خود را موظف به ارائه گزارش در این باره نمی‌داند و همچنان درگیری نظام تربیتی ما با الفبای پیگیری ادامه دارد. مسئله‌ای که هر بار به صورت مقطعی و فصلی دنبال و بعد از چند وقت از دستور کار خارج شده و قربانی تصمیمات توافقی و نه کارشناسی می‌شود.

ماتئیست ها، شیطان پرست‌ها، وهابیون و بهائیان؛ سربازان ارتش جنگ نرم
شبکه‌های اینترنتی و ماهواره‌ای، تبلیغات گروه‌های منحرف ماتئیست‌ها به عنوان آخرین و مدرن‌ترین شبکه ضد دینی و ضد خدایی، فرقه‌های بهائیت، بابیت، وهابیت و جلوه‌های نو ظهور این گروه‌ها مثل شیطان پرستی از جمله مصادیق جنگ افزار جنگ‌نرم به شمار می‌روند که با شبهه افکنی و دامن زدن به شبهات به خالی کردن زندگی جوانان از باورهای ارزشی کمر بسته اند.

رضا نباتی کارشناس تعلیم و تربیت اسلامی در این باره گفت: «راهکار کوتاه مدت مقابله با این مسئله اطلاع رسانی به خانواده و معلمان و تدوین قانون و برخورد قضائی با مصادیق بارز جنگ نرم است.» وی با تاکید بر اینکه آموزش و پرورش ما به دگردیسی در مواجهه با پدیده‌های نوظهور نیاز دارد، افزود: «در حال حاضر مکتبی که تعلیم و تربیت ما از بر آناستوار است روند تهاجم فرهنگی را تسهیل می کند.»

نباتی گفت: «در این رابطه شوراهای عالی انقلاب فرهنگی و آموزش و پرورش باید نسبت به کم کاری‌های صورت گرفته و اجرا نشدن مصوبه تغییر نظام تعلیم و تربیت که در دهه 60 به امضای 100 نفر از کارشناسان فرهنگی و تعلیم و تربیتی کشور رسید پاسخگو باشند.» به گفته نباتی، در حال حاضر منابع و کتب درسی ما سکولاریته‌اند و خود مروج مادی گرایی هستند. وی سیاست زدگی نظام تعلیم و تربیت کشور، نبود نظارت بر عملکرد اجزای آموزش و پرورش که همان مدارس هستند و روند غلط گزینش معلمان را عمده‌ترین آفت دستگاه تعلیم و تربیت کشور دانست و یاد آور شد: «امروز که این خبر در رسانه‌ها منتشر شده است قطعا ابتدایی‌ترین کاری که از سوی مدیران کلان صورت می‌گیرد تصمیم‌گیری شتاب زده و انفعالی برای جلوگیری از دامنه انتشار این اخبار در زمان مدیریت خود و در نهایت برگزاری همایشی است که دانش آموزان به عنوان بزرگ ترین مخاطبان این تهاجم از آن هیچ سودی نمی برند.»

تألیف کتاب درسی "تربیت سیاسی" برای تجهیز دانش آموزان در مقابله با جنگ نرم
در این راستا گروهی از کارشناسان معتقدند باید با در نظر گرفتن جزئیات برنامه جنگ نرم، در کتب درسی نیز مهارت‌های مقابله با این هجوم نابرابر به دانش آموزان آموخته شود. اعلام خبر تالیف کتاب درسی "تربیت سیاسی" برای دانش‌آموزان مقاطع راهنمایی و دبیرستان را می‌توان از جمله این فعالیت‌ها عنوان کرد. این درس با هدف اشنایی دانش‌آموزان با مفاهیم، بینش‌ها، دانش‌ها و مهارت‌ها و مسائل سیاسی در طول تحصیل از سوی معاونت پرورشی پیشنهاد شده است و به تایید شورای‌عالی آموزش و پرورش رسیده است.

همچنین بر اساس جدید‌ترین بخش‌نامه معاونت پرورشی در رابطه با ضرورت این درس آمده است که "این درس به دانش آموزان کمک می‌کند تا در عرصه مسائل سیاسی بیگانه نباشند و توانایی تحلیل سیاسی را طی این دو دوره تحصیلی و آموزشی در حد مطلوب حاصل کنند تا در دام جریان‌های انحرافی نیافتند و اسیر ترفندهای دشمنان نشوند و ماهواره و اینترنت و دنیای مجازی آنها را به اسارت نبرند".

در این بخش‌نامه تاکید شده است که، "این درس لزوما باید مانند کتاب‌های رسمی باشد و به طور رسمی از آن امتحان به عمل آید و در رد و پذیرش دانش‌آموزان موثر باشد. سپس به طور رسمی در کنار کتب درسی (مانند فیزیک، شیمی، ریاضی، فارسی، علوم) در مدارس تدریس ‌شود.

همچنین برای تأمین نیروی مورد نیاز واجد شرایط برای تربیت سیاسی در مدارس در هر منطقه یا شهرستان دو نفر در نظر گرفته شده است و قرار است در ازای هر منطقه یا شهرستان دو نفر و در مراکز استان‌ها تعدادی بیش‌تر (دو هزار نفر در کل کشور) مسئولیت تربیت سیاسی را بر عهده بگیرند که در حال حاضر در تهران 400 نفر، دوره مشابه را گذرانده‌اند و به طور کلی سه استان اصفهان، تهران، خراسان رضوی تعدادی از استان‌های دیگر را تحت پوشش آموزشی قرار می‌دهند.

بر اساس این گزارش اصول مهدویت و ولایت فقیه، جریان‌های سیاسی و احزاب گروه‌ها و تحلیل سیاسی، فرقه شناسی شامل وهابیت، بهائیت، شیطان پرستی، و ناتوی فرهنگی از مواد درسی است که در این دوره‌ها آموزش داده می‌شود.

منبع: جوان آنلاین



به گزارش خبرگزاري فارس از ابركوه، محمد مهدي‌پور جمعه شب در ضيافت افطاري دانش‌‌آموزان عضو اتحاديه انجمن‌هاي اسلامي دانش‌آموزان و خانواده‌هاي آنها و جمعي از فرهنگيان فعال در اين عرصه هدف از برگزاري اين مراسم را پيوند هر چه بيشتر اوليا با مسئولان و ايجاد فضاي معنوي بيشتر در ماه مبارك رمضان اعلام كرد.
وي در مورد تاريخچه تشكيل اين اتحاديه در كشور اظهار داشت: اتحاديه انجمن‌هاي اسلامي دانش‌‌آموزان در كشور در سال 1358 پايه‌گذاري شد و در شهرستان ابركوه نيز در سال 1386 ابتدا با پيگيري دانش‌آموزان، فعاليت‌هايي به انجام رسيد و سپس در سال 1388 به طور رسمي آغاز به كار كرد.
مهدي‌پور خاطرنشان كرد: از ابتداي تاسيس اين اتحاديه تاكنون بيش از 380 نفر از دانش‌آموزان شهرستان ابركوه در انجمن ثبت‌نام كرده‌اند كه عموم آنها را دانش‌آموزان نخبه تشكيل مي‌دهند.
وي هدف از تشكيل اين انجمن را بالا بردن سطح آگاهي مردم به ويژه دانش‌‌آموزان در مورد جنگ نرم دانست زيرا دانش‌آموزان بيش از همه در معرض تهاجم دشمنان در اين زمينه هستند.
مهدي‌پور با برشمردن نقش خانواده‌ها در اجراي برنامه‌هاي فرهنگي خاطرنشان كرد: بدون هماهنگي و اطلاع خانواده‌ها، اين‌گونه فعاليت‌ها در مدارس كمتر به نتيجه مي‌رسد.
وي يكي از آسيب‌هاي كار فرهنگي را اهميت دادن صرف خانواده‌ها به پيشرفت درسي دانست كه اين امر، كندي توجه والدين به امر پرورش و تربيت ديني فرزندان را به دنبال دارد و آسيب‌هاي جدي به دانش‌آموزان وارد مي‌كند.
اين مسئول با انتقاد از اينكه والدين، دانش‌آموزان را تنها تا پايان دوران دبيرستان زير كنترل دارند و با ورود آنان به دانشگاه از اين نظارت كاسته مي‌شود، توجه بيشتر والدين به پرورش ديني دانش‌آموزان همراه با پيشرفت تحصيلي آنان را خواستار شد.
وي بيان داشت: در صورت عدم تربيت صحيح ديني در زمان نوجواني، اين دانش‌آموزان در فضاي بزرگ‌تري مانند دانشگاه، دچار تناقض و انحراف مي‌شوند.
مهدي‌پور همچنين به تشريح برخي از برنامه‌هاي اين اتحاديه در طول سال تحصيلي را كه در راستاي اهداف ياد شده اجرا مي‌شود، پرداخت.
وي افزود: يكي از اين برنامه‌ها، خيمه معرفت نام دارد كه در محل اتحاديه به صورت مركزي و در چند دبيرستان به صورت اختصاصي برگزار مي‌شود و در اين جلسات 15 تا 20 نفره، تمام‌ مسائل نوجوانان و جوانان با مشاركت فكري خود دانش‌آموزان بررسي و آنها با همراهي يك مربي مجرب به سمت يافتن پاسخ صحيح و كاربردي سوق داده مي‌شوند.
وي مسائل مطرح شده در اين جلسات را بررسي و حل مشكلات جوانان، بحث‌هاي مهدويت و انس با امام زمان (عج)، خودسازي و آسيب‌هاي اجتماعي دانست.
مهدي‌پور همچنين مباحثي مانند شناخت رذائل و فضائل اخلاقي، نيازهاي رواني و مباني سياسي براي كسب بينش سياسي و بصيرت را نيز از ديگر مباحث مطرح شده در اين جلسات دانست.
وي از ديگر برنامه‌هاي اين اتحاديه دانش‌آموزي به تشكيل هيئت انصارالمهدي (عج) اشاره كرد كه در مناسبت‌هاي مختلف مذهبي به صورت متمركز در محل اتحاديه يا يكي از مساجد و يا به صورت اختصاصي در يكي از مدارس، با بهره‌گيري از يك سخنران و مداح يا مولودي‌خوان تشكيل و به اجراي برنامه مي‌پردازد.
نشست‌هاي توجيهي مسئولان انجمن‌هاي اسلامي مدارس براي مشاركت هرچه بيشتر آنها در فعاليت‌هاي مدرسه و جذب دانش‌آموزان به فعاليت‌هاي فرهنگي، تربيتي و پرورشي نيز از ديگر برنامه‌هاي انجام شده در اين اتحاديه است.
وي افزود: همچنين دانش‌آموزان، ضمن آشنايي با تكنيك‌هاي مديريتي به اجراي برنامه‌ها به صورت صد‌درصدي با مشاركت همكلاسي‌ها مي‌پردازند.
مهدي‌پور‌ سرگذشت‌پ‍ژوهي شهداي دانش‌آموز را نيز يكي از برنامه‌هاي اين اتحاديه اعلام كرد كه مورد توجه دانش‌آموزان قرار گرفته است.
به گفته وي، دانش‌آموزان علاقه‌مند به اين طرح، در قالب گروه‌هاي سه تا شش نفره با انتخاب يك شهيد دانش‌آموز از 49 شهيد دانش‌آموز ابركوه، پرونده‌اي را تحويل گرفته و با مراجعه به خانواده شهدا و مصاحبه با بازماندگان، همرزمان و همكلاسي‌هاي شهيد، سئوالات مطرح شده در دفترچه را بيان و نسبت به مكتوب كردن آنها اقدام و آثار به جامانده از آن شهيد را نيز جمع‌آوري و ثبت مي‌كنند.
وي از ديگر فعاليت‌هاي اتحاديه انجمن‌هاي اسلامي دانش‌آموزان را برگزاري كلاس‌هاي تقويتي براي اعضاي فعال انجمن، برگزاري چهار دوره اعتكاف دانش‌آموزي و شركت در غبارروبي مساجد و گلزار شهدا و برنامه‌هاي انس با شهدا ذكر كرد.
وي همچنين معرفي كتب مناسب براي نوجوانان و جوانان و برگزاري جلسات نقد و بررسي اين كتب با حضور مطالعه كنندگان همچنين برگزاري كلاس‌هاي مختلف ورزشي در طول سال تحصيلي را از ديگر برنامه‌هاي ايناتحاديه برشمرد.
اين مراسم در محل گلزار شهداي شهرستان ابركوه برگزار شد.



جمعه 29 بهمن 1389برچسب:, :: 13:14 ::  نويسنده : مبین اسماعیلی

تفاوت جنگ سخت ونرم

الف- در جنگ سخت مرز بين خودي و دشمن مشخص است، اما در جنگ نرم هيچ استحكامات مادي و عيني وجود ندارد و همه جا محل حضور دشمن است.

ب- در جنگ سخت ميدان نبرد معلوم و مشخص است اما در جنگ نرم همه جا عرصه جنگ نابرابر است.
ج- در جنگ سخت ابزار، ادوات جنگي است اما در جنگ نرم، ابزار رسانه و امواج منتشر شده در هوا و قلم است.
د- جنگ سخت وحدت بخش است و مردم با انگيزه براي دفاع برمي آيند اما در جنگ نرم دشمن سنگرها را يكي پس از ديگري فتح مي كند و كسي متوجه نمي شود.

ه- در جنگ سخت كشته ها شهدا هستند اما در جنگ نرم كشته ها منفورترينند، كساني هستند كه تسليم ايادي دشمن مي شوند




جمعه 29 بهمن 1389برچسب:, :: 13:14 ::  نويسنده : مبین اسماعیلی


بصيرت در واقع به معناي بينش و شناخت نسبت به مسائل است.اين واژه ماخوذ از واژه بصر به معناي چشم است ولي بصيرت به معناي دركي است كه پس از ديدن حاصل مي‌شود درك و دريافتي كه بعد از مشاهده يك شيء ملاحظه مي‌شود.بصيرت وجه مميزه تشخيص دشمن و دوست و يكي از مسائل بسيار پر اهميتي است كه مورد تاكيد بزرگان دين و رهبر معظم انقلاب اسلامي بوده و هست.مسئله اي كه متاسفانه بسياري از مدعيان نخبگي از داشتن آن محروم بوده اند و بعضا با محافظه كاري و مواضع چند پهلو نشان داده اند كه از بصيرت كافي و مورد تاكيد رهبري نظام برخوردار نيستند و تبعات اقدامات اين افراد، هزينه هاي گزافي بوده است كه نظام و مردم در برهه هاي مختلف پرداخت كرده اند.وقتي مي‌گوييم كسي داراي بصيرت است به اين معناست كه اين شخص مي‌تواند از ظاهر عبور كند و به باطن برسد و يك درك حقيقي پيدا كند يعني همه چيز را به همان شكل واقعي خود ببيند.كسي كه بصيرت دارد مسئوليت هم دارد در حقيقت مي‌توان اين طور تفسير كرد كه بصيرت و مسئوليت در كنار هم قرار مي‌گيرند.انسان با بصيرت صاحب مسئوليت هم هست و بايد به مقتضاي درك درست از شرايط در جهت حاكميت حقيقت تلاش كند.قطعا براي يك جامعه پيشرو كه مي‌خواهد مسيرهاي ناپيموده را طي كند وجود بصيرت يك ضرورت اساسي است و لذا بايد توجه داشت كه ما براي رسيدن به حق خود در نظام بين‌الملل احتياج به انسان‌هاي شجاع و پيشرو داريم كه راه را باز كنند و مسير را براي حركت مردم به جلو بگشايند.در واقع بصيرت براي يك انقلاب بزرگ الهي مهمترين وسيله به حساب مي‌آيد و اگر چنانچه در جامعه ما بصيرت كافي نباشد بستر نفوذ دشمن فراهم مي‌شود.نفوذ دشمن، ملت را از رسيدن به آرمان‌ها و اهداف انقلاب و منافع ملي دور مي‌كند و به اين مسائل آسيب جدي مي‌رساند و به همين دليل رهبر انقلاب بر روي اين نكته تاكيد دارند و مي‌خواهند كساني كه توان بصيرت افزايي دارند در اين زمينه فعال باشند.مقام معظم رهبري در طول ساليان گذشته همواره بر موضوع بصيرت تاكيد داشته و لكن به دنبال حوادث پس از انتخابات و دهمين دوره رياست جمهوري و پيدايي فتنه عميق در جامعه اسلامي در سخنراني هاي متعددي و به صورت مكرر ، بصيرت را به عنوان يك نياز و ضرورت براي آحاد جامعه بويژه نخبگان و خواص ياد آور شده و آن را عامل اساسي و مهم براي عبور از فتنه دانسته اند .




به گزارش خبرگزاري فارس از رباط كريم،‌ علي اصغر شهيري ظهر امروز در نشست مشترك فرماندهان پايگاه‌هاي مقاومت بسيج ادارات با اعضاي شوراي حوزه كه در محل فرمانداري اين شهرستان برگزار شد، افزود: پايگاه‌هاي بسيج ادارات بايد در اين ماه با برگزاري برنامه‌هاي ويژه و كلا‌س‌هاي قرآن و اخلاق اين ماه مبارك را ارج نهاده و از آن بهره‌برداري خوبي انجام دهند.
وي اظهار داشت: در حال حاضر يكي از مأموريت‌هاي مهم بسيج، مقابله با تهديدات فرهنگي و عقيدتي دشمنان است و ماه مبارك رمضان بهترين فرصت براي مقابله با جنگ نرم و فرصتي مناسب براي آماده‌سازي مردم به ويژه قشر اداري است‌.
اين مسئول با اشاره به در پيش بودن هفته دفاع مقدس و گراميداشت هشت سال جنگ تحميلي از پايگاه‌هاي بسيج ادارات خواست تا برنامه‌هاي خود را در اين باره به حوزه بسيج ارسال كرده و برنامه‌هاي ماهانه و فصلي خود را با جديت پيگيري و اجرا كنند.
مديرعقيدتي و نظارت حوزه مقاومت بسيج ادارات نيز در اين جلسه، با اشاره به اهميت ماه ضيافت الهي، ماه رمضان به ويژه شب‌هاي قدر گفت: بايد از لحظات و ثانيه‌هاي اين ماه پر از نور و رحمت استفاده كنيم و قدر اين فرصت گرانبها را بدانيم.
حجت‌الاسلام و‌المسلمين علي عباسي تصريح كرد: بسيجيان به عنوان سربازان اسلام و ولايت بايد بيش از ديگران در عرصه‌هاي فرهنگي و سياسي حاضر شوند و توطئه‌هاي دشمنان را خنثي كرده و از انقلاب و نظام مقدس اسلامي دفاع كنند.



جمعه 29 بهمن 1389برچسب:, :: 13:14 ::  نويسنده : مبین اسماعیلی

همان عواملي كه ما را در «جنگ سخت» هشت ساله به پيروزي رساند مي تواند ما را در «جنگ همه جانبه نرم» دشمن به پيروزي برساند. اين عوامل عبارتند از:الف: ايمان به قدرت خداوند متعال؛ب: شناخت حق از باطل؛ج: تبعيت از فرامين و دستور ولي فقيه؛د: وحدت و همدلي و عدم تفرقه؛ه- تمكين در برابر قوانين الهي؛
و: عدم غفلت از حيله هاي شيطان؛ت: غرق نشدن در دام ظواهر دنيوي؛ث: پشتكار و استقامت و پايداري.
رهبر فرزانه انقلاب در ديدار خبرگان رهبري فرمودند: وقتي دشمن آشكارا و بدون پرده‌پوشي در بلواهاي بعد از انتخابات حضور داشت چگونه مي توان اين حضور واضح را انكار كرد بنابراين بصيرت بسيار مهم است زيرا وجود آن در افراد باعث تغيير خيلي از رفتارها خواهد شد.ايشان همچنين فرمودند: نخبگان و خواص بايد در فتنه با بصيرت به روشنگري جامعه بپردازند و بسيار مراقب باشند زيرا برخي اوقات سكوت و كنار كشيدن آنان كمك به فتنه است.

راستی دوستان تکلیف چیست؟ در کدام جبهه قرار داریم نرم یا سخت؟ چه تصمیمی برای یاری انقلاب و رهبری گرفته ایم.میخواهیم چه کنیم دست روی دست بگذاریم و بنشینیم که آقایان جنگ طلب هرچه دلشان میخواهد انجام دهند یا اینکه در این جنگ نابرابر دست در دست ولی فقیه که خیل شهدایمان اصرار بر یاری ولی زمان داشتند،این ولی ای که در میادین مختلف امتحان پس داده است برای مقابله برخیزیم؟ کدام راه را انتخاب می کنید؟



درباره وبلاگ

سلام و درود بر شما بازدی کننده گرامی عزیزان این وبلاگ چندین آدرس دارد که به آدرس اصلی یعنیbasirat-softear.loxblog.comمنتهی میشود. شما میتوانید با عضویت در سایت مارو کمک کنید!2 دقیقه وقت نمیگیره. امیدوارم که مارو از نظراتتون بی بهره نسازید. ممنون یاعلی مدد
آخرین مطالب
آرشيو وبلاگ
پيوندها

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان بصیرت و جنگ نرم و آدرس basirat-softwar.LoxBlog.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.





نويسندگان


آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 9
بازدید دیروز : 2
بازدید هفته : 34
بازدید ماه : 665
بازدید کل : 216032
تعداد مطالب : 103
تعداد نظرات : 7
تعداد آنلاین : 1